• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen: Olivier

Olivieros

Detailing rookie
29 apr 2010
24
0
Dag allemaal!

Ik ben Olivier, kom uit Nijmegen, 19 jaar en hou van autopoetsen :grinning:

Ik heb regelmatig wat spulletjes hier gekocht maar ik wil nu echt t goede werk gaan doen, ook voor buurtbewoners want die vragen me altijd hun auto te poetsen als ze me bezig zien gaan met de polishpadjes en me inmiddels aardige spierballen er door :D


Ik wil een DAPpert kopen en weet nog niet rotary of dual action en de DAP 500 of de DAP 900.. ik weet t allemaal nog niet..

Ik wil binnenkort eigenlijk gewoon echt de hele mikmak gaan inslaan en je zult me op het forum waarschijnlijk met name vragen zien stellen over wat nou de beste klei, washmitt, polishpads, wax, enz enz enz enz is. want dat wil ik gewoon: het beste.

Ik rijd momenteel een BMW 325i cabriolet en ben bezig om daar een V8 4.0l 6-bak in te proppen uit een 7 serie.

het gaat om dit scheurijzer:


P100001611.jpg


inmiddels al wat dingen anders aan:

BBS RS 16 inch velgen met gepolijste rand.
voorspoiler opnieuw gerestyled en gespoten.
idemdito voor de motorkap.
en wat van die onnozele dingen als nieuwe logo'tjes enz.

Naast de hobby poetsen en me auto zit ik ook nog intesief te fitnesse en hockey ik er ook nog bij.

Ik studeer aan de HAN Bedrijfseconomie 1e jaars.

Dat was hem wel zo'n beetje denk ik..

Groetjes!

Olivier
 
Welkom Olivier. Je auto is qua styling niet mijn smaak, maar ik vind het wel leuk dat je er een hele dikke motor in wilt stoppen. Hij zal in elk geval wl heel anders rijden, met veel meer gewicht in de neus (meer onderstuur).

Voor wat betreft de detailing tips: vooral heel veel lezen! Waarschijnlijk zijn er al heel veel antwoorden op jouw vragen te lezen op het forum. Er is heel veel mogelijk en de keuze is enorm. Je eigen ervaringen en wensen zijn daarvoor van eerste belang. In elk geval veel detailing- en leesplezier!
 
Welkom hier!

Een interessant maar ook een monsterproject dat je van plan bent te gaan doen.
Ga je dit zelf doen of laten doen?
 
DKBM zei:
Welkom Olivier. Je auto is qua styling niet mijn smaak, maar ik vind het wel leuk dat je er een hele dikke motor in wilt stoppen. Hij zal in elk geval wl heel anders rijden, met veel meer gewicht in de neus (meer onderstuur).

Voor wat betreft de detailing tips: vooral heel veel lezen! Waarschijnlijk zijn er al heel veel antwoorden op jouw vragen te lezen op het forum. Er is heel veel mogelijk en de keuze is enorm. Je eigen ervaringen en wensen zijn daarvoor van eerste belang. In elk geval veel detailing- en leesplezier!

hoe bedoel je qua styling? teveel sjonnie? :-b Als dat t is, vind ik zelf ook.. die velgen en eyelids doen t 'm met name, De eyelids zijn er in middels ook vanaf en die velgjes zijn origineel m velgen geworden maar dan met een polish velgenbedje erin. De rest is hij helemaal volledig m-tech uitgerust, ook bodypakket is m-tech.

Anders rijden zal waarschijnlijk nog wel mee gaan vallen.. de motor weegt 30kg meer maar daarin tegen gaat de accu naar achter en er ligt ook een subje achterin dus dat maakt het weer enigzins gelijk.. maar zwaarder wordt hij inderdaad wel iets.
 
Super Top zei:
Welkom hier!

Een interessant maar ook een monsterproject dat je van plan bent te gaan doen.
Ga je dit zelf doen of laten doen?

inderdaad best wel monster project, behoorlijk veel dingen moeten worden aangepast..

Ik ga het deels zelf doen maar besteed het ook deels uit aan een vriend van me. Ik heb naast me studie en alle hobby's, werk etc. te weinig tijd..
 
Welkom,

maar als ik dat zo lees heb je de verkeerde opleiding bij de HAN gekozen :roll. Ze hebben namelijk ook een "hele goede" :confused: autotechniek opleiding waar ik al 4 jaar rondhobbel.
 
Welkom, had eerder verwacht dat je op de HAN autotechniek zou studeren ipv bedrijfseconomie.
 
Olivieros zei:
hoe bedoel je qua styling? teveel sjonnie? :-b Als dat t is, vind ik zelf ook.. die velgen en eyelids doen t 'm met name, De eyelids zijn er in middels ook vanaf en die velgjes zijn origineel m velgen geworden maar dan met een polish velgenbedje erin. De rest is hij helemaal volledig m-tech uitgerust, ook bodypakket is m-tech.

Ik wil inderdaad niet op tere teentjes trappen, maar ik vind hem inderdaad teveel sjonnie. Ik vind e eyelids nog wel meevallen, maar met name de combinatie van de bumper, skirts, achterspoiler en velgen maken de auto mi eerder minder mooi. Maar ieder z'n smaak natuurlijk. Ik vind al het plastic op een AMG Mercedes ook geen gezicht, dan doen ze bij BMW (M3, M5, M6 weer niet) en Audi (S- en RS) beter.

Ik ben wel benieuwd naar de foto's zoals hij er nu bij staat als je uiterlijk weer wat veranderd hebt. Ik denk dat de auto aan uiterlijke kracht toeneemt als hij zoveel mogelijk standaard is. Okay, dan wel met de 8- cylinder.;)

Heb je nog meer foto's van de auto? Close ups van de lak, het interieur etc
 
Hey Olivier,

welkom @ CC :)

Enne een V8 in die BMW proppen wordt leuk... bij onze hobbyclub (op de zaak) rijden er ook een aantal rond.
Volgens mij poep je je broek vol als je met zo'n ding de weg op gaat, voor het eerst :p

Veel plezier alhier ;)
 
DKBM zei:
Ik wil inderdaad niet op tere teentjes trappen, maar ik vind hem inderdaad teveel sjonnie. Ik vind e eyelids nog wel meevallen, maar met name de combinatie van de bumper, skirts, achterspoiler en velgen maken de auto mi eerder minder mooi. Maar ieder z'n smaak natuurlijk. Ik vind al het plastic op een AMG Mercedes ook geen gezicht, dan doen ze bij BMW (M3, M5, M6 weer niet) en Audi (S- en RS) beter.

Ik ben wel benieuwd naar de foto's zoals hij er nu bij staat als je uiterlijk weer wat veranderd hebt. Ik denk dat de auto aan uiterlijke kracht toeneemt als hij zoveel mogelijk standaard is. Okay, dan wel met de 8- cylinder.;)

Heb je nog meer foto's van de auto? Close ups van de lak, het interieur etc


Haha begrijp ik ook wel hoor dat je beetje sjonnie vindt. Ik moet zeggen met de andere velgen en zonder eyelids heeft hij een stuk helderdere blik, komt wat eerlijker over op een of andere manier. en ja t mtech pakket is inderdaad wat sporty'er dan standaard, moet je idd van houden.

Ik heb eigenlijk niet zo veel foto's van de auto. Ik zal binnenkort wel is even wat schieten. hij moet iig keer goed gepolijst worden want sommige panelen zijn gespoten, zoals de motorkap en voorspoiler en t is geen porum om op de andere panelen swirls te hebben natuurlijk...
 
Mooi! Vooral doorgaan met het verwijderen van after-market spullen op deze auto. Daarmee wint ie überhohlprestige....
 
Welkom! En houd ons op de hoogte van de vorderingen van je Beemer!
 
zeg, ik heb ff helemaal gemist dat jij hier ook rondhangt olivier!
Ook hier welkom, een ook hier houden we van pics! :cool: