• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen RML, een newbie :)

RML

Detailing addict
25 nov 2012
54
52
Na wat recente aanschaffen mezelf ook maar even voorstellen hier, heb ook een account op autodetailing.nl maar zie hier ook veel zeer bruikbare tips en ervaringen gedeeld worden.

Ik ben Robbert, woon in Zaanstad en rij rondjes in een Opel Astra Sports Tourer, wit van kleur. Ben recentelijk begonnen met het verzamelen van de juiste spullen voor onderhoud via Carclean.com. Goed advies gekregen op mijn eerste aankoop van CarClean:

Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - White Diamond - 473ml
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Wash Mitt
Monello - Dolce Verde Klei Set

Na ontvangst van de bestelling ben ik vorig weekend gelijk begonnen met de auto van mijn vriendin, die is een maatje kleiner dan de Astra en is dus interessant om de producten even op te testen zonder 2 dagen bezig te zijn. Wassen, IronX, kleien, Polishen en de Sealant. De White Diamond niet gebruikt want het betreft een blauwe auto. Inmiddels bezig om ook Black Hole te bestellen.

Over het resultaat best tevreden, glans is helemaal terug maar de irritante swirls en mini krasjes blijven terwijl je natuurlijk gewoon het beste resultaat wilt behalen op de auto's. Kortom, genoeg redenen om mezelf aan te sporen tot de aankoop van een DAP900 welke ik gisteren heb mogen ontvangen. Nog bedankt voor het 'Sinterklaas' kado, de schuimpjes CC! :)

Een polijstmachine heb ik nog nooit aangeraak, ik heb nog 2 deuren van een Astra uit 1999 liggen waar ik de DAP uitgebreid op ga testen, hopelijk deze week, zal daar ook even over berichten. Dat leek mij veiliger dan losgaan op mijn nieuwe Astra.

Ben een absoluut groentje op het gebied van detailing. Kortom, ik ga een hoop informatie zoeken, en wellicht ook met wat vragen komen. Ik ben in ieder geval erg enthousiast over de resultaten die hier en op Autodetailing in de showroom staan, ik denk dat dit het begin van een nieuwe hobby is :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allen bedankt, van de week mijn DAP training maar eens starten op basis van de uitleg op deze fora en de filmpjes op Youtube, zal mijn foute en/of goede pogingen even plaatsen.

Uiteraard op 2 'oud ijzer' panelen die ik toevallig heb liggen :)
 
Welkom Robbert. Goeie zet om op losse delen te oefenen, dan kun je ook eens ongestraft te ver gaan.