• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen (:

De Prinses

Detailing trainee
13 okt 2012
47
37
Nu al een tijdje hier op het forum, maar even voorstellen (:

Mijn naam is Kelvin, alweer zo'n twee jaar bezig met autopoetsen. Ik had altijd al een schoonmaaktic, zag opeens in hoe leuk auto's zijn toen ik mijn rijbewijs haalde en wilde mijn vriendin (zelf ook een schone dame) in een nette auto vervoeren. Inmiddels is autopoetsen een van mijn vele hobby's.

Mijn stappenplan is op dit moment als volgt:

1. afspoelen
2. wassen met shampoo en twee emmer methode
3. afspoelen
4. drogen
5. in de was zetten.
Het interieur doe ik gewoon met een droge en vochtige doek en een stofzuiger (:

Ik houd het graag simpel, omdat ik wil genieten van de hobby en niet constant wil denken: eigenlijk moet ik ook polijsten, eigenlijk moet ik ook dit en dat. Ik heb gewoon niet genoeg tijd en geld. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom! Essentiele en betaalbare dingen voeg ik graag bij mijn stappenplan (:

Ik heb zelf geen auto maar rijd in de auto's van mijn ouders: een mazda 3 sedan uit 2007 en een toyota yaris 5 deurs uit 2006. Ik houd van Mazda en ben graag bezig met die auto.

overigens zit de toyota een beetje in de kreukels. ik ga er binnenkort een topic over maken, ik ga dit proberen zelf weg te werken. wellicht dat jullie mij ook hierbij met al jullie ervaring kunnen helpen.

Welkom op het forum.

Ik ga er van uit dat je wast en droogt met goede microvezel producten en niet met een zeem. Als belangrijke, maar niet zo'n hele dure, toevoeging zou ik je een klei-setje aanbevelen. Bijvoorbeeld deze; Dolce Verde

Met de klei haal je nog veel meer vuiligheid van je auto en zorg je voor een goede basis voor de volgende stap(pen).

klopt, ik maak alleen gebruik van microvezel materialen.

@ retcod dankjewel voor de tip! ik zal er eens naar kijken..