• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

keesie75

Detailing rookie
6 mrt 2014
28
0
Hoi,

Ik ben Hendrik, 19 jaar en woon in Haarlem en eigenlijk sinds in stage loop bij een garage waar ik ook auto's moet poetsen die de showroom in gaan wil ik mijn eigen auto er ook wat beter uit laten zien.

Ik rijd dagelijks in een Skoda Octavia uit 1998 welke toen door mijn opa nieuw is gekocht, sinds 2005 van mijn moeder die er maar weinig in heeft gereden en nu sinds bijna 1.5 jaar van mij.
Deze heeft alleen wel een paar wat mindere plekjes.

DSC_2447_zpsd6695451.webp

Er heeft tape op het dak gezeten omdat het lekte, maar toen ik de tape er afhaalde is er wat blanke lak meegekomen.
DSC_2509_zps4761e22c.webp

Vogelpoep...
DSC_2512_zps8aac9327.webp

Een slecht gerepareerd plekje denk ik.
DSC_2514_zps71595b21.webp

DSC_2513_zps3e0c0651.webp

En nog een.
DSC_2523_zpsce8c113f.webp

En nog wat losse blanke lak op de klep plus verse krassen van ik denk een kat.
DSC_2521_zps9d045963.webp

En de binnenkant van de kofferbak is ook wat beschadigd door vervoer van een te groot podiumdeel... (Dus als iemand nog iemand weet die een Octavia sloopt en onderdelen verkoopt, ik hoor het graag.)
DSC_2525_zps8730a391.webp

Ook zitten er best wat krasjes en swirls vooral in de motorkap.
Zit nog een beetje te twijfelen over de aanschaf van een DAP900, een extractor en nog wat poets spullen (erg verslavend natuurlijk) maar ik spaar ook nog voor een andere auto die ik wil ombouwen tot rally auto.
Zouden de plekjes een beetje weg te krijgen zijn met evt. wetsanden en polijsten?

Oh, en dit is mijn andere auto. Bij deze is alleen een keer al het rood gerold ipv gespoten, dus dit moet ooit nog een keer goed gedaan worden.

DSC_1963_zps48297868.webp

DSC_1941_zps6c9982fe.webp

Welkom! Ik ben ook sinds deze week in het bezit van een DAP900. Als je echt aan de slag wil is dat wel aan te raden, een extractor kun je het beste huren bij een bouwmarkt of verhuur centrum.

Dankje! Handige link. Heb je nog tips om dat aan te pakken?

Extractor kan ik voor een keertje ook die op mn werk wel van gebruiken, maar natuurlijk moeilijk voor elke auto die ik wil.

Ligt er een beetje aan hoeveel tijd je er in wil steken (en hoe lang ie goed moet blijven), en wat je vaardigheden zijn. In elk geval de roestplek en de bulten er omheen de lak verwijderen, en ook alle losse roest. Dan kun je óf een roestomzetter pakken, maar dat geeft meestal een hobbel-de-bobbel oppervlak, maar je kunt ook andere anti-roestmiddelen pakken en afhankelijk van het gebruikte middel dan een primer of direct lak op de 'roeststopper' (gebruiksaanwijzing lezen). Eventueel kun je het dan ook nog wet sanden, om alles weer redelijk strak te krijgen, maar belangrijkste is dat hje het roesten stopt/serieus vertraagd. Die blazen onder de lak, daar lijkt het misschien mee te vallen, maar daar komt water in, en dat versnelt het roestproces zelfs ten opzichte van een gewoon kale plek.