• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Jeroen89

Detailing chief
8 nov 2015
61
75
Goedenavond,
Een aantal weken geleden aangemeld bij het forum en tot dit moment erg veel gelezen. Erg leuk en leerzaam!
Vorige week een mooie startset gekocht bij CarClean en mijn rode BMW is er flink van gaan glimmen. Vooralsnog alleen handmatig aan de gang maar op
termijn wil ik ook met een machine gaan poetsen, eerst de basis leren/oefenen.

Opmerkelijk hoe goed de meeste producten werken trouwens.

Monello Non-Ferro, Dodo shampoo, een wash-mitt en de foam spuit ( gewoon omdat het ook erg leuk is ^^ ) daarnaast droogdoeken en Collinite 845 wax.
Erg blij mee vooralsnog.

Ik heb een aantal vragen welke ik zo 123 nog niet ben tegengekomen:

Wat gebruiken jullie om stootlijsten ed. welke inmiddels vrij dof zijn geworden voor langere tijd weer netjes zwart te krijgen?

In mijn stoffen / alcantara bekleding zitten een soort zweetvlekken, wat raden jullie aan om deze weer strak te krijgen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Welkom Jeroen!

Voor zwarte kunststof delen vind ik Gyeon Trim erg fijn werken. Kost veel, maar doet het ook erg goed.

Vlekken in stoffen bekleding kan je proberen te verwijderen met een APC. Inspuiten, beetje poetsen/schrobben en droog deppen. Als je een extractor hebt of kan lenen dan kan je die ook gebruiken. Met alcantara heb ik geen ervaring, maar dat lijkt me een stuk lastiger omdat je er voorzichtiger mee om moet gaan. Misschien heb je hier wat aan

https://www.youtube.com/watch?v=wROwSj7OJGg

Welkom, veel plezier hier, en met het vertroetelen van de BMW!

Gyeon Trim gaat, volgens zeggen, met de eer strijken wat betreft behandelen van ongespoten kunststof delen. Zelf nog geen ervaring mee. Voordat Gyeon in het assortiment was bij CC werd vaak Autofinesse Revive geroemd. Hier wel ervaring mee: mooie diepe zwarte look, redelijk mat dus geen bling-bling en een redelijke standtijd van enkele weken (afhankelijk van weersinvloeden / gereden km's).

Autofinesse Revive genoemd door Kees-sw vind ik zelf ook erg goed werken en zeker geen blingbling

Inmiddels mijn auto volledig met de hand gepolijst en gewaxt. Vanmiddag eens onder TL licht bekeken, de lak voelt spiegelglad maar
gezien alle swirls en en lichte krasjes heeft het nog weinig echt nut gehad. In het buitenlicht glimt de BMW als een spiegel maar in werkelijkheid
is het resultaat toch niet tof. Ik heb nu de Monello Mezzo gebruikt. Zou de Veloce hier ( handmatig ) nog wat extra's kunnen doen of is een BMW
lak gewoon te hard en is een machine gewoon een must voor een mooie lak?

De Autoglym engine cleaner en vervolgens Vinyl rubber and care zijn werkelijk top! Verbluffende resultaat geboekt.

Mijn ervaring met handmatig polijsten op een 3 serie uit 2002, niet aan beginnen :) Ooit eens de kofferklep geprobeerd voor de ervaring zeg maar. Laatst diezelfde bmw machinaal gedaan met mijn gouwe ouwe dap500 v1, en nog waren meerdere hits met veloce op gele monello pad nodig, om van dit
e65b986ce46be87d28e70aac5c41d9f0.webp
Naar dit te gaan
d5d1ff4ea66d0ff85b2cbfbade4908bc.webp