• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Maurits

Detailing rookie
31 aug 2018
5
15
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen Ik ben Maurits 19 jaar oud en kom uit omgeving Den Haag.
Ik ben trotse eigenaar van mijn eerste auto een Renault Twingo Gordini editie.
98dabbc1861f8eec2fea1327f14b6b09.jpg

Zoals op de foto te zien is heeft de Twingo witte velgen hier zaten zwarte spikkels op. ik had geen idee wat ik hier mee aanmoest en ben toen terecht gekomen bij Carclean en ben daar even langs gegaan. hier kreeg ik een velgen schoonmaak set mee en kreeg toen het advies om eens te kijken op het forum bij de handleidingen maar dat ik wel moest uitkijken want het zou heel verslavend zijn.

Nu een half jaar later ben ik hier achter gekomen.
Ik was nu met de 2 emmer methode en heb de auto al eens gekleid en bezig geweest met een spray coating (Wil aan de slag met de collonite 845 of Gyeon one)
Nu wil ik met de SSS een DAP900 aanschaffen ik heb daar alleen wel vraag over (ik heb op het forum gezocht maar kon het niet vinden).
Wat hier onder op de foto te zien is kan ik daar met de DAP overheen of kan ik het het beste vermeiden? hoe kan ik dit weer mooi krijgen?
IMG_1904.JPG
 
Welkom Maurits!
Betreffende de detailfoto; ik vermoed dat het over de motorkap gaat?
De schade kan ik moeilijk inschatten, maar ik vermoed dat het niet enkel schade van steenslag is.
Klopt dat?
 
Welkom op het forum, Maurits! :D

Leuk bakkie, hoor.

Oeh, ik denk dat daar de blanke lak aangetast is? (Foto-beoordeling blijft lastig) Of zit er iets OP de lak?

Heb je al dingen geprobeerd en/of kan je meer vertellen over de plek? :D
 
Bedankt voor de reacties
De plek zit inderdaad op de motorkap.
Het is ruw ook na het kleien je voelt niet schilfers ofzo iets er zit alleen een spraycoating overheen. Ik heb ook nog niks geprobeerd omdat ik bang ben dat ik het erger maak
C9FED911-9C10-4FFE-81F9-910CA7C12264.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Het blijft lastig van een afstandje, maar op de eerste foto leek ik wat ''rimpels'' in de blanke lak te zien. Misschien vogelpoep wat ingebrand is o.i.d. Als je na het kleien nog wat structuur voelt, dan wordt mijn vermoeden wel wat versterkt. :D

In het midden van de foto lijkt wat steenslag te zitten, maar rechts daarvan lijkt de lak wat aangetast?
 
Op deze foto is het misschien iets duidelijker het zijn kleine scheurtjes met rechts onderin rimpels. Het lijkt een beetje op bladerende lak maar voelt niet zo.

Is het misschien handig om hier mee even langs carclean te rijden omdat het lastig te zien is op een foto
1F5D535E-67C7-4A7D-ABB5-D596D210D786.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Het lijkt alsof de lak op die plek loslaat..., maar het is moeilijk beoordelen op een foto.
Ik zou die plek mijden met de DAP.
Ik vrees dat je meer kwaad dan goed zou doen
 
Oh, deze foto is een stuk duidelijker. Dit lijkt op schade van vogelpoep o.i.d. De lak is craquelé. :S

Ik zou dit vermijden met polijsten. Je hebt kans dat je het erger maakt en/of zichtbaarder omdat je de ''scheurtjes'' erger maakt of er vuil/oude lak uit trekt.
 
Welkom op het forum.

Wat ik zie is dat er steenslag is bij gewerkt, en het lijkt wel of iemand er met een spuitbus blanke lak op gespoten heeft zonder te ontvetten en dat nu aan het rimpelen/bladderen gaat.( rechts onder)
Het barsten van de lak van vogelpoep ? ok heb ik persoonlijk nog nooit gezien maar zou kunnen.

Je kan 3 dingen doen:
1 niets en proberen te ontzien. ( veilig)
2 de andere steenslag ook bij werken en daarna voorzichtig wetsanden en polijsten en hopen dat het beter word. ( risico vol )
3 opnieuw laten spuiten ( prijzig )
 
Ik zou zeker aanraden om even bij Carclean langs te gaan. Zeker als je in de buurt woont.
Btw, morgen zijn ze dicht ;)
 
Welkom. Das meteen een binnenkomer. Lijkt mij schade dat alleen opgelost kan worden door te herspuiten. Ik zou er niet met een machine over gaan in ieder geval. Eens langs gaan bij CC is inderdaad een goede aanbeveling. Hopelijk is dit iets wat goed opgelost kan worden.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik ga maandag even langs bij CC om het plekje te laten zien omdat het toch lastig zien is op een foto.

Edit: Ik heb de plek op mijn werk (garage) ook laten zien zij denken ook dat het ingebrande vogelpoep is.
 
Laatst bewerkt:
@Soepergrover Er was gelukkig tijd (Ik zag al heel wat pakketten klaar staan) ik heb advies gekregen voor de plek wat inderdaad ingebrande vogelpoep is.
Het helemaal weg krijgen van de plek gaat niet meer lukken maar Ik ga lekker aan de slag met de DAP (Die vanmiddag al binnen kwam) en ga kijken hoe de auto eruit komt te zien.