• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

BZwart

Detailing guru
9 feb 2019
697
153
Zaltbommel
Hoi allemaal, Ik ben Bauke, 59 jaar.
Recent een 6 maanden oude Volvo V60 overgenomen van een collega.

Omdat de collega een hond in de auto heeft gehad zal deze vol met haren, gelukkig leren bekleding dus de kapperszaak beperkte zich hoofdzakelijk tot de bagageruimte.
Omdat ik de haren er niet goed uitkreeg en het nieuwe auto gevoel miste heb ik de wagen via de lokale Volvo dealer professioneel laten cleanen.

Nu de auto weer als nieuw is wil ik deze graag zo houden en ben op dit forum gekomen.
Na een aantal dagen veel te hebben gelezen ging een compleet nieuwe wereld voor mij open en realiseer ik mij dat ik tot nu toe mijn wagen heb mishandeld.

1 emmer, spons en zeem :oops:

Ik heb nog veel te leren en aan te schaffen, verwacht dus nog de nodige vragen van mij.
 
  • Leuk
Reactions: Robd
Denk dat de meeste mensen niet weten dat er meer is dan een potje groene commandant ;) Bij deze waarschuw ik wel alvast, het detailen kan zeer verslavend werken met de nodige aankopen tot gevolg!

Maar leuk dat je er bent en veel plezier gewenst..

Toevallig een foto van de bolide?
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Toevallig een foto van de bolide?

Al weer een aantal dagen geleden dat de auto voor het laatst gewassen is.

114790
 
Welkom op het forum! :D

Inderdaad, een goed was-arsenaal is Stap 1. Op de juiste manier wassen met de juiste producten is het belangrijkste.

Onderaan mijn berichten staat een link naar een pakket, zo krijg je een globaal idee.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Welkom hier Bauke. Hier een linkje met uitleg over het wassen op de juiste manier, als het wassen niet goed gaat, kun je wel gaan polijsten, maar is dat binnen korte tijd weer opnieuw nodig, daarom is wassen de basis. Verder kun je kijken wat je bijvoorbeeld aan het interieur wil doen en aan bijvoorbeeld ongelakte kunststof delen (trims).