Hallo allemaal,
Rico, 30 jaar en afkomstig uit het verre zuiden des lands.
Mijn auto-historie : Volkswagen Polo 6N2 (2001), Ford Fiesta MK7 Sport 1.6 TI-vct (2010), Ford Focus 1.5TDCi MK3 Station (2013), Ford Focus MK3,5 1.0 Ecoboost (2018)
Huidige auto's:
BMW 318i Touring M-Sport Shadow Edition (2019)
Ford Ka 1.2 Titanium (2012)
Auto van de vriendin (die ik ook onderhoud)
Ford Fiesta MK7.5 Sport 1.0 Ecoboost (2016)
De motoren.
Honda CB1000R Scorpion Edition (2011)
Suzuki Bandit GSF600 (1999)
Sinds vorig jaar ben ik me wat meer bezig gaan houden met het op de 'juiste' manier van poetsen. Zoals het gebruik maken van het 3-emmer systeem bijvoorbeeld. Een aantal jaar geleden vond ik het belachelijk, totdat ik de Zwarte Ford Focus diesel een aantal keer door de wasstraat gereden had. Ik zag alleen maar meer krassen op de lak tevoorschijn komen, en wilde dit niet meer bij mijn volgende auto('s).
De Ford Fiesta van de vriendin zit het meeste onder de swirls en lichte krasjes. Een aantal heb ik al goed verwijderd door handpads van Meguiars te gebruiken en Meguiars Ultimate Compound + Meguiars Ultimate Polish. Ondertussen ben ik me al een half jaar aan het bedenken om toch maar een polijstmachine (DAP) aan te schaffen. Dit i.v.m. het gemak.
Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke het wordt, een Rupes of een DAP 900. Ik hoop door me meer te verdiepen in de materie ik tot het juiste apparaat voor mijn gebruik zal komen. Tot nu toe al veel mooie verslagen mogen lezen op het forum waarbij diverse lakherstellingen uitgevoerd worden. Fijn dat de manier van werken zo duidelijk uitgelegd wordt en dat de materialen er ook bij staan.
Zeer interessant voor beginners zoals mij
.
Rico, 30 jaar en afkomstig uit het verre zuiden des lands.
Mijn auto-historie : Volkswagen Polo 6N2 (2001), Ford Fiesta MK7 Sport 1.6 TI-vct (2010), Ford Focus 1.5TDCi MK3 Station (2013), Ford Focus MK3,5 1.0 Ecoboost (2018)
Huidige auto's:
BMW 318i Touring M-Sport Shadow Edition (2019)
Ford Ka 1.2 Titanium (2012)
Auto van de vriendin (die ik ook onderhoud)
Ford Fiesta MK7.5 Sport 1.0 Ecoboost (2016)
De motoren.
Honda CB1000R Scorpion Edition (2011)
Suzuki Bandit GSF600 (1999)
Sinds vorig jaar ben ik me wat meer bezig gaan houden met het op de 'juiste' manier van poetsen. Zoals het gebruik maken van het 3-emmer systeem bijvoorbeeld. Een aantal jaar geleden vond ik het belachelijk, totdat ik de Zwarte Ford Focus diesel een aantal keer door de wasstraat gereden had. Ik zag alleen maar meer krassen op de lak tevoorschijn komen, en wilde dit niet meer bij mijn volgende auto('s).
De Ford Fiesta van de vriendin zit het meeste onder de swirls en lichte krasjes. Een aantal heb ik al goed verwijderd door handpads van Meguiars te gebruiken en Meguiars Ultimate Compound + Meguiars Ultimate Polish. Ondertussen ben ik me al een half jaar aan het bedenken om toch maar een polijstmachine (DAP) aan te schaffen. Dit i.v.m. het gemak.
Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke het wordt, een Rupes of een DAP 900. Ik hoop door me meer te verdiepen in de materie ik tot het juiste apparaat voor mijn gebruik zal komen. Tot nu toe al veel mooie verslagen mogen lezen op het forum waarbij diverse lakherstellingen uitgevoerd worden. Fijn dat de manier van werken zo duidelijk uitgelegd wordt en dat de materialen er ook bij staan.
Zeer interessant voor beginners zoals mij