• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

edwin76

Detailing rookie
22 aug 2022
2
15
Ik ben Edwin 45 jaar jong uit het oosten van het land.
Ik rij in een BMW E91 325i touring en mijn vrouw een Citroen C1.

Ben altijd al een voorstander geweest van een schone en verzorgende auto en probeer dit maar
is met een peuter en een tiener :mad:.

Standaard is elke zondag wassen (met de hand) of auto stofzuigen en binnenkant schoonmaken.
Maar omdat mijn vrouw een beetje flauw van me werd omdat ik al een tijdje er over had een detailing machine
te willen kopen heeft ze voor mij een heel pakket van stipt gekocht ( een gegeven paard mag je niet in de bek kijken)
Nu lees ik alleen maar het eene na het andere negatieve berichten hierover.
Nu ben ik wel van plan om andere pasta's en pad's erbij te gaan kopen.

Hopelijk kan ik ervaring en kennis op doen via deze forum en wellicht straks meer schoonmaak producten kan scoren om
mijn hobby verder uit te bereiden.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en RoCo
Welkom op het forum, Edwin. ;)

Wat heb je zoal gekregen? Polijstmachine en toebehoren, waxjes, etc? (Namen en merken zou ik niet opsommen, maar wel wat voor soort)
 
Welkom op het forum, Edwin. ;)

Wat heb je zoal gekregen? Polijstmachine en toebehoren, waxjes, etc? (Namen en merken zou ik niet opsommen, maar wel wat voor soort)

Welkom op het forum, Edwin. ;)

Wat heb je zoal gekregen? Polijstmachine en toebehoren, waxjes, etc? (Namen en merken zou ik niet opsommen, maar wel wat voor soort)
Hallo Quantoxx,

Qua polijstmachine heb ik de Dual action polisher met hard medium en soft pad's en de pasta's in de volgorde van hard, medium en soft en polymer seal wax. Ik gebruik voor het wassen van de auto meguiar's gold wash.

nu ben ik nog aan het kijken voor andere wash shampoo en voor mequiars snow foam.

maar tips en andere adviesen zijn altijd welkom ben nooit te oud om bij te leren.
 
nu ben ik nog aan het kijken voor andere wash shampoo en voor mequiars snow foam.

Elke shampoo die Carclean aanbiedt zal voldoen. Echter kom het er veelal op neer wat je wensen zijn; Geur, kleur, prijs, veel schuim of amper, smaak, etc. :p
Een populaire shampoo is bijv. de Dodo Juice - Born to be Mild, welke in een literfles of groter ook gunstig geprijsd is.

Bij foamshampoos geldt eigenlijk hetzelfde; Wat zijn je wensen. Over het algemeen werken foamshampoos prima qua reiniging, zolang je maar iets van een bescherming op de auto hebt. Deze afstotendheid helpt het foam bij het losweken, aangezien het foam zelf niet heel erg krachtig is.
Een prewash breng je aan met bijv. een sprayfles/drukpomp en is vaak iets krachtiger, maar dan mis je wel de ervaring van het lekker infoamen van de auto, de geur, etc.

Ikzelf gebruik bijv. de Bilt-Hamer - Touch-Less als ik een ietwat krachtigere voorwas wil doen op een auto die erg vuil is of een auto die géén bescherming heeft. Als 'onderhouds-foam' gebruik ik graag de Dodo Juice - Apple Ifoam vanwege zijn lage prijs, frisse geur en glibberigheid. (Veel doe ik deze twee ook op volgorde, waarbij de Touch-Less als voorwas dient en de Apple Ifoam gebruik ik als extra glibberigheid + reiniging bij de handwas)
 
  • Leuk
Reactions: edwin76 en Zluytr