• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen!

robinpowerbag

Detailing trainee
12 jul 2023
54
30
Hi allen,

Ik ben Robin en woonachtig in Helmond. Ik ben sinds september '21 in het bezit van een Renault Megane IV Estate '17.
Zolang ik auto's onder mijn kont heb probeer ikzelf er zo zuinig mogelijk mee om te gaan in de zin van netheid, poetsen en goed te (laten) onderhouden. Ikzelf ben niet technisch ingesteld dus vandaar dat ik eigenlijk het meeste laat doen.

Sinds ongeveer een half jaar ben ik me nog beter gaan verdiepen in het nog beter schoonmaken/houden als dat ik al doe/probeer.

Al enkele jaren pas ik de 2 emmer methode toe en gebruik ik natuurlijk altijd droogdoeken, verder word alles met een tuinslang afgespoeld.
Dit is nu veranderd gezien ik een hogedrukspuit heb aangeschaft, ik had eerlijk gezegd de Kärcher K 4 Power Control Home Hogedrukreiniger aangeschaft maar na hier het forum en een klein beetje op internet te hebben gelezen heb ik die retour gestuurd en gekozen voor de Nilfisk Core 140 Inhand Power Control.

Nu wil ik graag toch stapjes maken zoals wat ik lees foamen, nog betere of meedere producten en eventueel kleien.
Een stappenplan dat vind je overal wel hoe het wel/niet moet.. maar welke producten ect. dat vind ik nog wat lastig, maar dat komt waarschijnlijk door nieuw op het forum te zijn dat er genoeg te vinden is.

Ik hoop dus hier om het forum antwoorden te vinden om voor en/of na het wassen/afspoelen een volgende stap te kunnen maken om heel de auto naar een volgend 'niveau' te tillen zoals ik al las kleien als voorbeeld. Het mag van mij redelijk bij basic blijven qua taken, maar dus wel meer als standaard wassen/afspoelen.
 

Bijlagen

  • Renault 0.0.jpg
    Renault 0.0.jpg
    178,4 KB · Weergaven: 32
  • Renault 1.0.jpg
    Renault 1.0.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 34
  • Renault 1.2.jpg
    Renault 1.2.jpg
    158,9 KB · Weergaven: 36
  • Renault 1.4.jpg
    Renault 1.4.jpg
    144,1 KB · Weergaven: 33
  • Renault 1.6.jpg
    Renault 1.6.jpg
    108,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Welkom!

Informatie staat hier genoeg!
Dit stappenplan heeft een aantal producten er in staan wat het misschien wat makkelijker zou maken.

Veel lees plezier!

nog even korte aanvulling...
Alles is zo persoonlijk als maar kan. er zijn mensen die bij de coatings zweren en mensen die bij de wetcoats zweren....

sommige mensen (zoals ik) houden van de goedkopere waxen zoals poorboysworld
andere mensen zweren vij de state of the art waxen van bijvoorbeeld waxaddict...

naar mijn mening is het gewoon veel proberen. wat voor een ander fijn is kan voor jou wel vreselijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag