• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

SMF

Detailing rookie
28 jul 2023
4
15
Goedemorgen,
Ik ben Lex, trotse bezitter van een Ford Fiesta. Ik kom uit het noorden van het land. Ik ben hier afgelopen dagen terechtgekomen na een mindere ervaring met het laten doen van een auto schoonmaakbeurt en de opstelling van het bedrijf. Ik vermoed dat ik vanaf nu zelf aan de poets ga dus dan zit ik hier vast goed voor advies en tips. Het minste dat ik kon doen is me even aanmelden in ruil voor jullie gedeelde kennis. Waarvoor ik jullie al bij voorbaat dankbaar voor ben.
 
Welkom!
Wat leuk, nog een fiesta rijder uit het noorden!
Voor Kennis advies en tips zit je hier aan het goede adres!
Foto's doen het altijd goed :D
 
  • Leuk
Reactions: SMF
Ik ben geen hardcore Ford aanhanger maar deze kwam op onze weg. Hij is degelijk en heeft ons in 10 jaar nog niet laten staan. Mijn eerste auto was trouwens een goudkleurige Mercedes 250CE, dat gaf wel een extra dimensie aan het rijplezier. De bedoeling was om de Ford wat op te knappen voor verkoop. Poetsbeurt, nieuwe wieldoppen, nieuwe matjes. Helaas springen na de poetsbeurt alleen de nieuwe vlekken in het. Maar hier de foto's van de Fiesta, vóór de poetsbeurt. :cool:
 

Bijlagen

  • IMG-2355.jpg
    IMG-2355.jpg
    364,4 KB · Weergaven: 37
  • IMG-2357.jpg
    IMG-2357.jpg
    382 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Bedankt voor de Welkoms.

Dit zijn de vlekken na de reiniging etc. Ze zitten op alle lichtgrijze vlakken. Met een doekje en water gaan ze niet weg. Ik ben weer terug gegaan naar het bedrijf. Zij krijgen het ook niet weg en nemen nu stelling dat de vlekken er al in zaten. Ook dat er geen noemenswaardige sterke middelen zijn gebruik die dit kunnen veroorzaken. De foto's van het interieur vooraf voor een schatting van de kosten van de reiniging laten geen vlekken zien. Maar die worden weggewuifd met dat het aan het lichtval ligt. Het wordt een welles nietes discussie. Maar ik moet oppassen dat ik niet in tirades verval en probeer mij te richten om het zelf op te lossen. o_O In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • IMG-2420.jpg
    IMG-2420.jpg
    301 KB · Weergaven: 34
  • IMG-2421.jpg
    IMG-2421.jpg
    249,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG-2422.jpg
    IMG-2422.jpg
    213,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG-2423.jpg
    IMG-2423.jpg
    211,7 KB · Weergaven: 36
Aha, in het interieur dus. Had me eigenlijk al ingesteld op vlekken in de lak of andere exterieurdelen.
Goed dat je foto's van vooraf hebt; wel jammer dat die dan niet serieus worden genomen.
Vraagje (ik hoef geen naam en rugnummer): was het een gerenommeerd bedrijf (met keurmerk o.i.d) of meer Beun de H. ?
 
Ik zie alleen dat het bedrijf "Service Right erkend" is. Ik ben verder leek op het gebied en heb de recensies gecontroleerd. Achteraf vermoed ik dat het een beunhaas is, als ik alleen de website onderzoek.
 
worden weggewuifd met dat het aan het lichtval ligt.
Haha, da's lekker makkelijk. Je hebt vrij mat materiaal en de vlekken zijn duidelijk zichtbaar. Opvallend is ook dat het dezelfde vlekken lijken te zijn op verschillende plekken. Bij de bezichtiging zou dit meteen opgevallen zijn en aangekaart c.a. in de prijs duidelijk zijn meegenomen.

Anyways, goed dat je het achter je laat en zelf aan de gang gaat. (Laat ze barsten ;) )


Het lijkt er op dat er een vloeistof OP het materiaal is opgedroogd. Eventueel met wat aantasting eronder, maar dat kan je nog niet zien.
Heb je al iets geprobeerd? (Warm water en een doek, sopje en wat boenen, etc?)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover