• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen!

Xen

Detailing rookie
25 feb 2025
2
2
Hallo allemaal!

Na al wat langere tijd mee te lezen op dit forum en de vele video's van Carclean op youtube te hebben bekeken toch maar een account aangemaakt.

Mijn naam is Kevin, 35 en ben woonachtig in de provincie Noord-Brabant en dan specifieker in het oostelijke gedeelte. Omgeving, Veghel, Uden, Oss. Begin vorig jaar een 'nieuwe' auto gekocht (VW golf variant, 7.5 / jonge occassion) en was hier super blij mee en wou deze dus goed onderhouden. Dus in plaats van de wasstraat zou ik dit nu met de hand gaan doen. Beetje rondgekeken op youtube, meerdere 'experts' tegengekomen en toen blijven hangen bij de video's van Carclean vooral omdat ze laagdrempelig waren, met wat humor en dus vonden ze zichzelf niet te serieus. Dus met een handleiding van hier op het forum vol goeie moed een eerste bestelling geplaatst en ontvangen met wat simpele emmers en een tuinslang begonnen...

Duurde best lang... en ging niet zo soepel als ik dacht en de wax/glaze wat het ook was die de dealer erop had gedaan was zo weg.. Ik zag opeens allemaal kleine deukjes (steenslag?) en krasjes.. dus toen eerst even de handdoek in de ring gegooid. Hier de auto toen deze nog mooi in de wax of glaze stond:

DSC_1442.webpDSC_1443.webp

Tijdje later toch weer een poging gedaan, nu bij de wasbox zodat ik een hogedruk zou hebben (dán gaat het vast makkelijker)... viel ook tegen.. en ik ging schijnbaar op verkeerde momenten want het was druk en het duurde nog steeds allemaal lang..

Maar goed, derde keer is scheepsrecht. We gaan er nu weer volop een poging wagen (en heb ook teveel producten die nu stof happen) nu het weer straks weer beter gaat worden. Binnenkort wel een eigen HD aan huis dat neemt de druk ook wat weg, kan ik rustig mijn tijd nemen. En hopelijk kan ik dan de auto ook echt mooi maken en houden... zelfs als deze door de wasstraat geweest is vind ik het altijd fijn om te zien dat de auto weer glimt en schoon is... en met de hand kan dat waarschijnlijk zoveel beter.

Inmiddels dus ook weer wat nieuwe spulletjes gehaald, we gaan ook met klein aan de gang, polish, glaze en wax. En dit keer nemen we er de tijd voor.

Over nieuwe spulletjes gesproken, ik hoorde regelmatig in de youtube filmpjes dat de Professional Polish van PB een must-have is, dus de babbelbox vraagt zich af: Welke producten zijn nog meer een must-have voor in het arsenaal?

Welkom Kevin. Bij het detailen is het belangrijk om gewoon eerst de basis (wassen met 2 emmer methode) onder de knie te krijgen, als dat een automatisme wordt de volgende stap zetten. Zaken waar je wat ervaring in hebt, gaan minder snel fout en gaan wat sneller waardoor je meer tijd en rust krijgt voor de nieuwe stappen. Ik kijk al een jaar of 15 rond op dit forum en heb nog nooit iemand gehoord of gezien die alles in een keer onder de knie had.

Welkom, leuke uitgebreide introductie.
Professional polish is ideaal inderdaad, en poorboys spray & wipe is ook multi inzetbaar!
Iets anders evt een goede apc+d van poorboys bijvoorbeeld die je kunt verdunnen voor verschillende doeleinden.

Welkom Kevin. Bij het detailen is het belangrijk om gewoon eerst de basis (wassen met 2 emmer methode) onder de knie te krijgen, als dat een automatisme wordt de volgende stap zetten. Zaken waar je wat ervaring in hebt, gaan minder snel fout en gaan wat sneller waardoor je meer tijd en rust krijgt voor de nieuwe stappen. Ik kijk al een jaar of 15 rond op dit forum en heb nog nooit iemand gehoord of gezien die alles in een keer onder de knie had.
Bedankt voor de reactie.

Denk inderdaad dat ik in het begin vooral te snel wou en te hoge verwachtingen had. Dat is het ook het nadeel van al die tutorials en handleidingen, je ziet professionals die het al jaren doen en dat resultaat krijg je natuurlijk zelf nooit direct. Plus het is ook én klei én polijsten én wax enz enz... kan nogal snel in een rabbithole duiken :joy:

Ga dus de komende keren eerst even langs de wasbox om de hoek voor een prewash met hun foam en dan verder thuis met 2 emmers en de tuinslang zolang ik nog geen HD heb. En al die andere dingen doe ik wel pas als het reguliere wassen goed gaat.

Welkom, leuke uitgebreide introductie.
Professional polish is ideaal inderdaad, en poorboys spray & wipe is ook multi inzetbaar!
Iets anders evt een goede apc+d van poorboys bijvoorbeeld die je kunt verdunnen voor verschillende doeleinden.

Bedankt, Spray en wipe had ik eerder al eens bestel... alweer bijna op. Top spul is dat zeg!

Een APC staat op het lijstje maar nog niet zeker of welke, poorboys is een goeie dus.

Welkom hier, je hebt al wat achter de rug lees ik. Goed dat je het blijft proberen want het is niet moeilijk wanneer je de juiste volgorde hebt gevonden.
Filmpjes kunnen idd het effect hebben dat alles van zelf lijkt te gaan maar dat is deels ook zo, wel pas na wat ervaring.

Heel herkenbaar dat je zegt dat je blij wordt van een schone, blinkende auto, hier is dat ook zo.

Er is voldoende te vinden op dit forum om je weg te vinden, maak het vooral leuk voor jezelf, dan komt het goed.