• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstelling jim

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
naam: jim
leeftijd: juist geen 27j
afkomst: landen ,belgië
beroep: bewakingsagent

hobby's: alles wat met tuning te maken heeft, dingen maken/bekleden/polyester/ice inbouw enz...
en sinds kort ook detailing van de wagen waar ik tijd en €€€'s inprop.

wagen:
ford focus bj2007
1.8tdci
kleur: frozen white, mooi wit maar wel af-fabriek slecht lakwerk van ford:bad
en ik heb de wagen al een beetje verbouwd sinds de aankoop.
do58q8.webp

33m0txi.webp

b6vciq.webp

ab0d9t.webp

2rwvmn7.webp

smaxz4.webp

24qoggh.webp

281gbpj.webp

dw511e.webp

24ozply.webp

5otcv6.webp

en nu ga ik er alles aan doen om men wagen zo goed mogelijk te verzorgen, zodat hij er steeds glimmend uitziet zoals op deze pics:
69qsn4.webp

2lj1gxy.webp

2iravsx.webp

2505n6b.webp

2w68j8h.webp

Welkom Jim! Je hebt je auto flink aangepast, want ik neem aan dat Ford geen rood interieur zo levert :) Doorgaans ben ik geen liefhebber van extreme tuning, maar dit vind ik echt heel mooi en netjes staan! Stylish ook door de bijpassende bescherming op de motorkap. :-)^ Krijg je nu geen kleurverschil tussen het beschermde en onbeschermde deel op de motorkap?

Veel plezier met detailen!

Welkom hier Jim,
Zondag nog op european ford event gezien dat je het detailen al goed onder de knie hebt!
En natuurlijk ne prachtige focus!

greetz jan

thanx8-)

de bra die hangt er enkel op om enkele grote diepe steenslagkraters te verbergen op men motorkap.
heb meer steenslag op de kap dan op de voorbumper, raar maar waar.
kleurverschil je niet met zo een bra, want die zit natuurlijk niet constant op de wagen.
krasjes maakt die ook niet, ik zorg altijd dat zowel de motorkap als de bra langs binnen zuiver zijn voor het plaatsen.

kwa exterieur zijn het allemaal originele stukken van ford zelf die in bijgeplaatst heb, dus weinig echt tuninggehalte zoals polyester bumpers en van die toestanden.

interieur is dan weer wat anders, ik zie heel graag leder hoe meer hoe liever;-p
zowat 50% heb ik zelf overtrokken met leder, vind ik zeer leuk om te doen.
natuurlijk ben ik nu wel effe bezig om dit elke maand te voeden met smartleather (top product trouwens!)

ben me nu ongeveer een dikke maand aan het verdiepen in detailing, en heb al mooie resultaten bereikt op die tijd.
maar moet nog veel leren en testen.

Hoi, Jim.

Mooie strakke Ford zeg !!!! Zo te zien hoevenwe je niets uit te leggen over poetsen :-"
Hou hem zo en veel veilige km's .

Groeten van Gerrit.

Welkom Jim,

Als eerste wil ik je feliciteren met je zeer strakke Ford, heel smaakvol getuned. Wat zijn je overtrokken panelen super mooi gelukt zeg, petje af voor al het mooie leerwerk. Ik ben helemaal geen fan van plastic taartscheppen en dergelijke maar wat jij hebt gedaan met je Ford is zeer fraai.

thanx:schaam
het bekleden doe ik erg graag en het bouwen van ICE installaties is ook mijn 2de hobby.
hoeveel inbouws ik al in mijn 2.5j oude wagen (en vorige wagens) heb gehad durf ik hier niet posten want jullie verklaren me gek:-"
rodders en Nhke kennen mijn voorgaande werken, die hebben alles al irl kunnen zien en volgen op andere forums.
de huidige focus heb ik voor gekozen om met zoveel mogelijke OEM ford stukken te werken, omdat ik ervoor al een wagen gehad heb die wat "blitser" was.
maar die jaren zijn al effe voorbij, en nu kies ik voor de meer "subtiele" styling.
ik ging aan deze wagen ook niet veel doen, maar ondertussen is dat weer een beetje uit de hand gelopen:weetniet
maar veel meer gaat er niet meer bijkomen, eerst ga ik nu een huis kopen en als dat wat in orde is ga ik me zowiezo een mooie oldtimer aanschaffen.

dit was mijn vorige wagen, ook een ford focus maar de oudere versie.
enja ook een witte:-d
2ivk6ty.jpg

29lnuhx.jpg

xgazc4.jpg

zoals je ziet was die wat opvallender, maar gelukkig zijn die zotte jaren voorbij.

Dan is deze nieuwe wat mij betreft veel mooier. Trouwens ook een zeer fraaie ICE, ik heb me daar jaren terug ook heel aktief mee bezig gehouden. In '95 eindigde ik bij de open Nederlandse slotkampioenschappen van toen nog NIASCA, 2e van de zwaarste proffesional klasse. De 1e was trouwens toen een Belg met een FIAT 500 in Ferrarie geel, die man was drie jaar aan het bouwen geweest met zn ICE en wat mij betreft de terrechte winnaar. Leuke tijden toen. Ben intussen ook een stuk subtieler geworden. ;)

ik wou net zeggen..
morels in de deuren.. gestuurd door rainbow amps... je hebt wel smaak!! (ook een hele dure!)

welkom! mooie wagen geworden die nieuwe fokus!

HLE-99 zei:
Dan is deze nieuwe wat mij betreft veel mooier. Trouwens ook een zeer fraaie ICE, ik heb me daar jaren terug ook heel aktief mee bezig gehouden. In '95 eindigde ik bij de open Nederlandse slotkampioenschappen van toen nog NIASCA, 2e van de zwaarste proffesional klasse. De 1e was trouwens toen een Belg met een FIAT 500 in Ferrarie geel, die man was drie jaar aan het bouwen geweest met zn ICE en wat mij betreft de terrechte winnaar. Leuke tijden toen. Ben intussen ook een stuk subtieler geworden. ;)

die man met de gele fiat 500, die is nog steeds bezig met car audio.
hij is nu al meer dan een jaar aan een bmw 3 reeks bezig, ongelooflijk wat hij nu aan het bouwen is8-())
hij heeft ook die bmw een detailing gegeven, en dat heeft die echt grondig aangepakt.
zo grondig dat hij zelf bumpers, wielkuipen, en het hele front van de wagen heel afgenomen om elk hoekje en kiertje te kunnen poetsen:lol
die man is een echte perfectionist.

ik ging vandaag gewoon een laagje collinite wax testen dat ik van iemand eens mogen gebruiken heb, maar het is weer erg uit de hand gelopen :-"
is dus niet enkel met een laagje wax gebleven, heb weer een dikke 8u liggen poetsen :schaam

maar het resultaat is weer :-)^
mooie glans en reflectie8-)

gewassen, blitz acrylic sealant getest, dan de collinite wax, alle trims in de dressing.
v79u9e.webp

wielen weer netjes in de rimwax, bandjes in dressing
nq91xs.webp

en de grootste surprise was de autoglym glass polish, echt een zalig product.
214pohu.webp

hiermee heb je echt een 200% streeploos resultaat, en reinigen doet ie veel beter dan een gewone spray cleaner :-)^
spray glass cleaners enkel nog voor meetinggebruik of voor de snelle touch-up, voor de wekelijkse wasbeurt de glass polish.