• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

voorstelling jim

Retestrakke Focus !

Wat ik zelf héél erg mooi vind staan is witte velgen er onder ( je zal ongetwijfeld wel eens een foto gezien hebben, anders gil je maar ). Maakt 'm dan helemaal af :)

Vergeet je Ford-ventieldopje niet in te smeren met kopervet oid, zelf ondervonden dat binnen 1 week spontaan zo muurvast kwam te zitten dat met 2 tangen aan de haal moest ( je zal maar met pech komen te staan onderweg )

de wielen komen deze winter in identiek dezelfde kleur als mijn leder :party:
beetje gewaagder, maar ben dat wit-zwart thema al effe moegezien en moet nu veranderen.:-"

ventieldopjes dat heb ik al eens voorgehad dat ze muurvast zaten.
sindsdien heb ik mezelf een handige "box" gemaakt voor achter mijn ice installatie.
zo heb ik toch nog iets van opbergruimte, waar ik een kleine gereedschapskoffer heb steken, nog wat "rommel" en natuurlijk poetsgereedschap:ja

reservewiel enz heb ik ook nog onder de ice zitten, juist de subkist losmaken (vleugelmoeren en snelkoppeling op de kist zel) en ik kan er zo aan.
ik hou wel van tuning enz, maar alles moet wel praktisch en veilig blijven.
zeker aangezien ik toch behoorlijk wat km's per dag maak.

Laatst bewerkt door een moderator:
de velgen hebben hun winterjas al aan, na een grondige poetsbeurt en laagje rimwax.
en liggen nu goed opgeborgen:
34pkp5v.webp

en zo moet ik dan maar enkele maanden rondrijden:
24ybszt.webp

2i6dugz.webp

zo op 17ers trekt dat op niet veel, maarja er zijn er genoeg die er veel triestiger bijstaan in de winter.

Welkom en een prachtige Focus heb je :-)^

Is in Belgie alles goedkoper ofzo... dikke bak, lekker aangekleed, goede ICE en dan nog geen 27 jaar :roll niets ten nadele van jou hoor maar je ziet zo af en toe jonge gasten met bakken waar je U tegen zegt ;)

Afijn, veel plezier op dit forum rofl

bij jullie zijn juist veel dingen goedkoper, lagere btw dan in belgië.
ik heb al veel spullen in nederland gekocht vanwege de goedkopere prijs, en mijn vriendin is gek van de koopzondagen in maastricht dus daar komen we ook zeer regelmatig :lol
wagens zelf zijn bij jullie dan weer veel duurder dan bij ons, en op sommige wagens is het verschil zelfs tot 20-25% duurder.
gek toch? :weetniet

wat zijn zo bij jullie de jaarlijks rijkosten met de wagen (verzekering, inschrijving, taxen)?
vraag me dat wel af wat jullie nederlanders betalen.
want ik merk wel dat men in nederland wel veel meer "sportwagens" rondrijden of wagens met een motor voorzien van mooie PK's.

mijn wagen zit idd al een som geld in, maar ik heb er dan ook veel overuren voor gewerkt.
heb geen rijke ouders ofzo, integendeel zelfs enkel een alleenstaande moeder.
sommige mensen denken dat ook al wel eens als ze een jonge gast met een niet alledaagse wagen zien rijden.
ik ben maar een simpele bewakingsagent van beroep, dus dat is zeker geen hoge loonklasse :'( .
maar ik doe wel zoveel mogelijk zelf aan de wagen, zo bespaar ik een smak geld.

in belgie betaal je snel veel geld per maand / kwartaal als je meer pk heb..
hier in nl belasten ze alleen op gewicht..

mooie wagen.. zelf ook stiekem af en toe aan het kijken voor een st220

Wat een auto zeg. Ik heb dus helemaal geen verstand van tuning en al helemaal niet van ICE installaties. Waar staat ICE voor? En wat is daar zo bijzonder aan?
Touwens, hoe kom je aan die handige opbergtasjes voor de banden?

ice staat voor in car entertainment..

kortgezegd, audio en video..

wat daar bijzonder aan is.. tsjah... ik vin het altijd wel tof dat in een dergelijke wagen, een dikke audio installatie zit.. of het nou afgestemd is op HARD gaan, of lekker klinken.. maakt niet uit..

en helemaal met de afwerking als ik hier zie... prachtig!

@mk-us.. financieel wil dat allemaal niet zo 1.2.3.

ICE = In Car Entertainment.

wat daar speciaal aan is, mja dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
ik hou van een zuiver sound quality geluid, niet het "boem boem" gebeuren wat je vaak kan horen.
alle stemmen moeten mooi en warm klinken, iets wat je niet met standaard speakers kan bereiken (zelfs niet met een bv bose soundpakket dat je bij veel wagens als optie kan bijkopen).
de inbouw in de koffer heb ik ook volledig zelf gemaakt en voorzien van leder, iets wat ik erg graag maak.
ik verlies er wel mijn kofferruimte mee, maar tot op heden heb ik die kofferbak toch niet nodig.
want hoe groter de kofferbak, hoe meer rommel je er gaat instoppen:ja
voor uitstappen naar winkels ofzo gebruiken we mijn wederhelft haar wagen.

die bandenzakken kan je op internet wel bestellen, maar vaak van wat mindere kwaliteit en beperkt in maten.
mijn zakken komen rechtstreeks van de VAG invoerder, aangezien ik daar een tijdje gewerkt heb.
kost +-30€ voor de 4 zakken.
is een perfecte manier om je velgen op te bergen en te verplaatsen, zo vermijd je stof/schade enz...
mijn velgen liggen ook niet zomaar op elkaar, maar daarvoor gebruik ik een "velgenboom" :lol
j0yz4i.webp

zo maken de wielen ook geen contact met elkaar.

ik ben een beetje pietje precies op dat vlak:schaam