• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag aan de bril dragers onder ons

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Iedereen met een bril kent het probleem wel, vette vingers, vlekken, vegen of stof op je bril, ik irriteer me daar mateloos aan en maak m'n bril momenteel meermaals (noem het eerder een obsessie) per dag met een Nanolex Lotus microfiber doek schoon.
Nadeel als je een detailer bent, je ziet álles :eyes:

En nu zeker deze tijd dat een bekbedekker verplicht is, beslaat m'n bril steeds, zijn er nog tips en tricks om het beslaan tegen te gaan, behalve oma's trucjes van weleer.

200.gif
 
Het blijft lastig, een bril en mondkapje.
het meest ideaal is een mondkapje met neusbeugel zodat je deze kan vormen en hij daar goed afsluit.
daarnaast is het raadzaam om te kiezen voor 2 uitblaas ventielen, dan kan de lucht makkelijker door het hepa filter uitgeblazen worden.

neem eens een kijkje bij kandymask.nl
deze worden nu bij mijn zwager gebruikt op zijn werk. hij vind het ondanks de prijs het beste van wat hij allemaal heeft geprobeerd.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Mondkapje met neusbeugel helpt maar een heel klein beetje, omdat die metaalstrip net iets te makkelijk (terug) buigt, onder druk van de elastieken, zelfs bij medische maskers (die ik op het werk regelmatig moet dragen). Inderdaad het mondkapje zo hoog mogelijk dragen helpt, en volgens een artikel van de NOS, zou wassen van de glazen in een zeepsopje ook helpen tegen het beslaan.

Ik ben blij dat ik tegenwoordig lenzen draag, al is dat ook weer vervelend als zo'n kapje langzaam in je ogen schuift. Overigens ook dan nog hetzelfde probleem als je een volledige corona-outfit aanmoet inclusief spatbril die dan beslaat.
 
Ik heb destijds een paar simpele stoffen mondkapjes gekocht en had daarmee inderdaad het bekende probleem dat de bril erg beslaat. Daarop heb ik zelf met simpel ijzerdraad zelf een neusbeugel erin aangebracht - 2 kleine inkepingen in de naad gemaakt, ijzerdraadje erdoor en in beide uiteindes een krulletje gedraaid. Deze blijft goed in model en dit bevalt mij prima.

WhatsApp Image 2020-12-02 at 21.01.02.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Een ventiel helpt met makkelijk uitblazen, de pest is dat het de omgeving direct blootstelt als jij besmet bent
De eenvoudige maskers beschermen niet tegen besmetting van jezelf, ze houden alleen het uitgeblazen virus wat tegen
De keren dat ik iets gebruik (kom nog zelden buiten) neem ik een medisch masker. Die had ik toch al liggen
Daar zit een foamrandje bij de neus dat damp tegenhoudt
 
Er zijn toch zat anti fog middeltjes te koop. Er zal er vast een werken.
 
In het ziekenhuis plakken ze een klein stukje tape aan de bovenkant zodat daar geen lucht kan ontsnappen en je bril niet beslaat.
Mocht je een langere tijd je mondkapje moeten dragen dan is dat je uitkomst.
Zelf heb ik een mondkapje van een synthetisch materiaal zonder ijzerdraadje boven in. Omdat deze heel erg flexibel is sluit die ook heel goed aan boven op mijn neus en wangen en beslaat het het minste van alle (4) mondkapjes die ik heb.
Ik heb nog net geen Rain-X op mijn bril gedaan maar heb het wel overwogen.
 
Wat ik doe is het mondkapje zo hoog mogelijk dragen (tot bijna in mijn ogen) en dan kan ik mijn bril erop zetten zonder dat 'ie beslaat.

Ik ben geen brildrager en ken ook eigenlijk niemand in de kleine kring met een bril, maar wat Jansen aangeeft is wat mij opviel als ik mensen met een kapje + bril zag.

De damp komt dan misschien in je ogen, zoals 'normaal', maar niet op de glazen.
 
Ik heb vandaag ook geprobeerd om hem iets hoger te dragen en dat werkt inderdaad wel. Maar mijn bril is niet zo sterk dus meestal zet ik hem gewoon af.
 
Mss een stom idee, maar verkopen ze op CC geen Gyeon (anti) - Fog?
Ik weet niet of dat zou kunnen helpen?
Uiteraard heb ik dat getest :) maar helaas helpt dat niet.

zelf kan ik geen lenzen dragen, dus ben echt gebonden aan de bril.
het nadeel van het mondkapjes hoger plaatsen is dat je bril iets lager zit als normaal, waardoor dat toch wel een minder goed brandpunt oplevert.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Misschien andere optie......

laat je ogen laseren, heb ik ook gedaan. Denk de beste investering die ik ooit gedaan heb. Heb er 1 van mijn motors voor verkocht maar dat was het zeker waard.

geen oplossing voor nu, maar zou toch met een maandje geregeld moeten kunnen zijn. Heb je er nog een maandje of 4 in coronatijd plezier van dat je geen beslagen bril meer hebt en daarna nog meer plezier omdat je beter je lak kunt inspecteren voor en tijdens het polijsten ;)
 
Gemiddeld 0 afwijking ;)

die van mij waren wel iets slechter -2,75 en -3.00. Maar echt genieten zonder bril. Zeker ‘s-morgens tijdens het wakker worden en ook erg fijn op de motor!