• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag m.b.t. gebruik middelen en DAP900 pads

Joep83

Detailing trainee
6 aug 2014
9
32
40
Deze vraag heb ik ook in het sticky draadje over volledig stappenplan exterieur gezet, maar leek me wel zo netjes om even een nieuw draadje met mijn vragen aan te maken:

Een jaar terug heb ik een hele Monello/PoorBoys set aangeschaft om te werken met een DAP900... echter, door verbouwing ben ik er niet aan toegekomen. Nu wil ik dit weer op pakken en vraag me af welke pads ik met welk middel moet gebruiken. Ik heb de witte, zwarte, oranje, gele en groene pad.

Voordat ik met de DAP900 begin zal ik eerst de auto wassen (Is Magico Foam voldoende? Of moet ik nog een keer met een shampoo er overheen?) met washmitt. Vervolgens nog Monello- klei gebruiken i.c.m. met Monello Perfetto.

Daarna de DAP900 met:

Monello Inizio
Monello Mezzo (Oranje?)
Monello Finale

Dit is ook de te gebruiken volgorde, toch? Heb Spruzzo staan om resten te verweideren.

Dan heb ik nog Balck Hole staan om de diepe kleur op te halen. Als sealant heb ik Poorboys EX-P staan. Dienen deze ook met DAP900 aangebracht te worden? Zo ja, met welke pad?

Aanleiding voor aanschaf van deze producten was een bericht op een forum welke ik op mijn vorige PC had opgeslagen en nu kwijt ben :( Hopelijk kunnen jullie mij weer op weg helpen!

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Joep

(Beginnend detailer ;) )
 
Hallo Joep, welkom hier.
Je hebt al veel mooie spullen dat is in ieder geval goed.
Raad je aan om wat meer op het forum te lezen zodat je wat basis kennis kunt opdoen.
Veel mensen stellen dezelfde vraag zoals jij hebt gesteld, heel kort: test spot maken!! Dan bepalen welke pad je gaat gebruiken met welk middel om heel de auto mee te doen.

Hoe schoner jouw auto is voordat je polijst des te meer plezier je er van zult hebben, wassen met het handje dus.

Glaze of sealant kun je met zwarte pad doen aangezien je er maar 1 hebt.

Lees eens wat projecten op het forum, staat echt heel veel info waar je wat aan kunt hebben.
Succes
 
Net als Blinque raad ik je aan om op het forum verder te gaan lezen.
Kijk vooral op " complete beurt voor exterieur " en je krijgt direct antwoord op veel van je vragen. Succes ermee.
 
Dit topic heb ik al in mijn favorieten staan ;)

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/