• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag mbt curen NXT wax 2.0

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
2.996
193
45
Hoi allemaal,

Even een kort vraag aan jullie over de Mequiars NXT Tech Wax 2.0.
Ik wil vrijdag en zaterdag mijn Astra winterklaar maken qua poetsen.

Stel nu dat ik vrijdagmiddag (uit mijn werk) de auto was met de NXT shampoo, daarna afdroog, clay en tegen een uur of 6 s’avonds in de NXT Tech Wax 2.0 zet, dan ik die wax dan tot de volgende morgen 8.00uur laten zitten of kan ik die beter om die om 8 uur s’avonds al gaan uitpoetsen ?

Ik heb namelijk het probleem dat de wax laag er na een week of 2 / 3 eigenlijk al wel weer vanaf is. Nu liet ik hiervoor de wax een 5 tot 10 minuten intrekken en dat schijnt veel langer te moeten.

Gr. Arjan
 
Als de auto binnen staat en je brengt het DUN aan dan mag het geen probleem zijn.
 
Is bijna geen exacte tijd op te plakken..Swipe-test is het enige wat dit juist kan aanduiden.
Voor een sealant zou het beter zijn om langer te curen..Een wax heeft dit normaal niet nodig.
 
Als ik de Swipe test aanhoudt is die na 5 minuten al klaar, maar in de praktijk werkt dat dus niet.

De auto staat trouwens in een geisoleerde schuur waar het niet onder de 7 graden kan worden en droog is :D
Wat raden jullie mij aan ?

Gr. Arjan
 
In principe is de swipe test een goede indicatie en dat zou genoeg moeten zijn. Dat de wax snel weg is, dan kan met veel factoren te maken hebben:

- Hoeveel kilometer rij je per week?
- Hoeveel shampoo gebruik je?

Je kan ook eens gaan denken aan een goede sealant van Poorboys of een ander merk. Hoewel NXT ook gezien wordt als een sealant.
 
stimpy68 zei:
In principe is de swipe test een goede indicatie en dat zou genoeg moeten zijn. Dat de wax snel weg is, dan kan met veel factoren te maken hebben:

- Hoeveel kilometer rij je per week?
- Hoeveel shampoo gebruik je?

Je kan ook eens gaan denken aan een goede sealant van Poorboys of een ander merk. Hoewel NXT ook gezien wordt als een sealant.

Rijdt 50 - 200km door de weeks en als de auto nog goed in de was staat gebruik ik alleen warm water en geen shampoo.

Daar kan het dus niet aan liggen lijkt me.

Gr. Arjan
 
elke wax is eigenlijk verschillend qwa curen.
nxt wax laat ik in de schaduw toch wel 30 minuten curen. ooit komt de dag dat ik hem ook een nachtje laat zitten en kijken wat dan de resultaten zijn
 
stimpy68 zei:
Nee inderdaad, hoe concludeer je dat de wax snel weg is?

Doordat na 3 weken de auto niet meer (spiegel) glad is en de beading af begint te nemen.

Gr. Arjan
 
Dat spiegelgladde heb je in principe alleen direct na het waxen, daarna neemt het al af. Zolang er nog beading is, is de wax aanwezig.
 
Gebruik zelf de NXT 1.0 wax. Gisteren nog even aangebracht, maar vind dat ie niet te lang moet curen. Na 10min ongeveer de hele auto gedaan en toen begonnen met verwijderen van het overtollige. Zie dan overal vlekken en strepen van de wax en moet vrij hard poetsen om die eruit te krijgen...