• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over APC verhoudingen

Fabian

Detailing rookie
30 apr 2010
11
0
Hallo,

Ik heb sinds kort de Meg's APC cleaner en heb hierbij meteen de bijbehorende fles besteld met een sprayer.

Nu komt het... Het is misschien een domme vraag maar ik word niet wijzer van de verdelingen die achterop de fles staan.

Achterop de fles staan de verhouding 1:4 en 1:10. Wanneer ik bv. de verhouding 1:10 wil, moet ik dan tot het streepje van 1:10 water doen en dan tot boven de fles vullen met APC?

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Fabian

1:4 = 4 delen water + 1 deel APC
1:10 10 delen water + 1 deel APC

Bij mijn beste weten moet je ze net tot de rand (waar de fles smaller word) afvullen als je eerst tot de markering vult met water.

Ik ken de flessen niet maar het lijkt me logisch als het net andersom is, dus vullen met APC tot 1:10 streepje en dan verder aanvullen met water.

De amerikanen zijn helaas weer van de omgekeerde wereld, zij schrijven verhoudingen ook andersom, zij zeggen 10:1 wij 1:10. Zo is het ook met de flessen, eerst water tot aan de streep, dan vullen met product. Trouwens, andersom werkt niet zo lekker, vooral met APC, voor het weet heb je een hoop schuim ;)

apc.webp

Tot de pijl vullen met water en aanvulen met APC.

Onderste ribbel, de eerste ribbel aan de bovenkant dus.

Hallo,

Dank voor alle antwoorden, het is me nu gelukkig duidelijk!

Meg's is wel vaker wat tegenstrijdig merk ik (zie topic i.v.m. de polish)

Nogmaals bedankt!

Groeten,

Fabian

ook nog gevonden ..... https://forum.Carclean.com/cc_postst367/Verdunning-geconcentreerde-producten.aspx