• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over proces polijsten

GHR

Detailing trainee
14 jan 2014
10
47
Hi,

Ik wil binnenkort mijn Mito gaan polijsten.

Ik heb de volgende producten
Mothers 1,2,3 stappenplan
Monello Mezzo
Monello Finale
Gyeon prep

2x handpad zwart
1x handpad grijs
1x handpad oranje

Is dit een logisch stappenplan?

1. Auto wassen
2. Auto kleien
3. Monello Mezzo op oranje handpad
4. Monello Finale op grijze pad (of moet dit ook op een oranje handpad? of op een andere?)
5. Gyeon Prep opspuiten en afnemen met Peluche verde
6. Mothers step 2 opbrengen met zwarte handpad, afnemen met Peluche verde
7. Mothers step 3 opbrengen met zwarte handpad, afnemen pet Pelucher verde

Door Monello Mezzo en Finale te gebruiken hoef ik niet meer Step 1 van Mothers te doen, of moet ik die nog na Monello Finale doen, voor de Gyeon Prep?

Klopt helemaal je hebt je goed ingelezen.
Alleen grijze handpad? Die kan ik niet vinden?
Je kan ook met het oog dat de winter er rap aan komt step 2 ook overslaan met het oog op een wat langere standtijd van je wax en in het voorjaar step 2 weer mee nemen.

Klopt inderdaad, was ooit een witte! Maar die is dus geschikt om Monello Finale mee te verwerken?
En door Monello Finale te gebruikten hoef ik Step 1 van Mother's niet te gebruiken?

Thanks voor de reacties!

PS Wat maakt het dat Glaze in de winter zorgt voor een minder lange standtijd van de wax?

Dat is in elk jaargetijde alleen in de winter heb je meestal die extra standtijd nodig.
En dat gaat wel hoor, alleen ik denk dat je op de hand inderdaad finale niet eens hoeft te doen (zwaar en lang werk met de hand en mezzo heeft al een best aardige finish)

Ok, thanks, maar dan blijven nog steeds de vragen staan:

- Kan ik finale met die witte pad verwerken of moet dat met een oranje of een andere?
- Monello finale vervangt Mother's step 1 of moet je step 1 nog na finale gebruiken?

Alvast bedankt.

Ja hoor gaat prima met witte pad, alleen gaf ik aan dat je handmatig bijna geen verschil gaat zien en zeker voor die moeite is het zonde.
En ja dat kan grotendeels, moet je hem alleen afnemen en dan zonder prep (dus gewoon afnemen alsof het een wax is), step 1 van mothers heb ik nog nooit gebruikt maar zou waarschijnlijk net een iets beter effect geven

Ok, thanks.

Dus Finale niet afnemen met Prep, maar als wax.
Mezzo wel afnemen met prep?

Dus idealiter:
1. Wassen
2. Kleien
3. Mezzo met oranje pad
4. Gyeon Prep
5. Mother's step 2 met zwarte pad (glaze, optioneel, bij voorkeur niet in de winter)
6. Mother's step 3 met zwarte pad (wax)

Zowel mother's step 1 als monello finale kunnen in deze overgeslagen worden?

Helemaal goed!
En ja ik zou finale op de hand alijd overslaan (alleen machinaal en dan doe ik het vaak zelfs niet eens mezzo is zo goed), en voor een winter beurtje zou ik de glaze (step 1) overslaan ja.