• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraag: Uni Zwart volvo v50, ik gebruik meguiar's maar wat is nog beter en houdt nog langer?

Okeey, ik heb het volgende gedaan.

Alleen de motorkap en zijschermen gepolijst met Monello Raffini Veloce - Heavy Compound oranje pad.
vervolgens poor boys black hole, 30min laten uitharden, vervolgens poor boys EX-P dit 60min laten uitharden en daarna Collinite 845 60min laten harden en als laatst Meguiar’s Ultimate Quik Detailer erover.

Resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik moet wel zeggen iets vreemds gehad te hebben, dit was na de blackhole. namelijk op sommige plekken was de lak ineens heel stroef??? wel mooie glans, maar als ik met de bovenkant van me hand erover ging hoorde je gewoon de stroefheid terwijl op andere plekken de lak super glad was.
Ik meende hierover al een keer eerder wat gelezen te hebben op het forum dat iemand anders dit ook al had, als jullie een idee hebben wat het kan zijn hoor ik dit graag. Voor wat ik de volgende keer eraan kan doen.
 
Veloce is een grove compound en er is meer glans te behalen als je fijn afwerkt naar Finale. (los van het feit dat er meestal een lichte waas overblijft na het gebruik van een compound + heavy pad)

Nog een paar tips:
- Black hole kun je in principe na aanbrengen meteen afnemen (hoeft niet uit te harden, wel kan er een licht waasje ontstaan die je dan meteen kan afnemen).
- Na het afnemen van Ex-P, minstens 24 uur wachten voordat je er een andere laag op smeert. (zodat de polymeren goed met elkaar kunnen hechten en er dus een beschermingslaag ontstaat).

Verder dus lekker bezig geweest. Succes met de rest van de auto.