• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraagje lak bmw

luc

Detailing addict
6 mei 2010
492
62
50
hey,

ik zit met een vraagje, ik heb nu al enkele auto's gepolijst, maar als ik een bmw moet doen heb ik altijd problemen om de swirls eruit te krijgen, en met andere merken heb ik daar blijkbaar geen problemen mee.
hoe komt dit, ik ga steeds op dezelfde manier te werk

grtzzz
 
mwah,

Als je meer moeite hebt om swirls uit de lak van een bmw te krijgen kun je rustig stellen dat de lak een "tikje" harder is dan die van de merken die Luc gewent is. (uitzonderingen van opnieuw gespoten delen. deze kunnen zachter zijn of nog veel harder)

Maar wat betreft de testspot sessie heb je zeker gelijk
 
ok kan van een harde lak zijn, maar van vw zeggen ze ook dat de lak hard is en toch krijg ik van dit merk een perfect resultaat.

grtzzz
 
Kijk ik er over heen of mis je het merk dat Luc gewend is .... oftewel waarmee moet er dan vergeleken worden.
Kan zeggen dat je merk X een goed resultaat behaald, zegt de overige leden niks.
Daarbij is het een combinatie tussen het polijstmiddel ( X ) en het te gebruiken pad.
oftewel het middel is wellicht juist is, maar dat er opgeschaald dient te worden naar een grovere pad ( bv geel of paars wolletje )

Is al eerder voorbij gekomen, maar je ontkomt gewoon niet aan een testspot.
Zelfs meerdere want het kan idd zo zijn dat een gedeelte is overgespoten en een hele andere waarde kan gaan geven.
 
ok thx, was zowiezo al aan het testen met verschillende pads en producten, maar dit duurt wel even omdat het kost ook allemaal wel wat he.
al moet ik zeggen dat ik wel tevreden ben over Poor boys, alleen de juiste pad nog vinden denk ik dan

grtzzz