• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje m.b.t. gebruik EXP.

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Hallo,
ik heb vanmiddag de metallic zwarte Ford Ka van mijn dochter onder handen genomen en behandeld met PB EXP met het handje.
Maar wat me tegenvalt is dat deze erg "stoft"met uitbuffen, naar mijn mening heb ik het toch dun aangebracht.
De stof gaat ook slecht van de lak los net of deze statisch geladen is, moest regelmatig de MF doeken uitkloppen.

Hey Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met de EX-P, maar als er zoveel stof af kwam tijdens het uitpoetsen en je zelfs je doeken moest uitkloppen, lijkt het er tóch op dat er (te)veel product is gebruikt?

En/of dat het product nog niet was uitgezweet en je toen al ben gaan buffen?

Ik zeg niet dat dit het is, maar dacht even met je mee.

Greetz

De EX-P heeft naar mijn mening ook wat aanleg om te gaan stoffen, alleen ik heb het nog niet zo erg meegemaakt dat ik de doeken moest uitkloppen. Ik breng hem overigens wel met de DAP aan, waardoor je echt een heel dun laagje krijgt. Ik denk dus dat je hem alsnog te dik hebt aangebracht, heb je de mogelijkheid om het de volgende keer machinaal te proberen? En welke doeken gebruik je?

Ik heb toevallig vorige week 2 lagen Ex-p op m'n Seat aangebracht en ik had geen last van stof, met het handje gedaan...

Zal dan waarschijnlijk toch nog te dik zijn aangebracht met het handje.
Volgende keer maar eens met de DAP 900 gaan doen dan zal het waarschijnlijk nog dunner aangebracht worden.
Dus laten we sluiten en concluderen dat ik het toch te rijkelijk heb aangebracht.
En wat de MF doeken betreft waren van Monello de Peluche Verde dus daar lag het niet aan.

Ooh, je hebt gewoon een DAP liggen?

Dan zal ik het de volgende keer inderdaad lekker dun opbrengen met een Foam padje.
Gewoon blijven (uit)smeren tot je het eigenlijk niet meer goed kan zien.

Greetz