• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over kleien

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Heren,

Als ik een auto gewassen heb, droog ik de auto, ga dan kleien, en per paneel, droog ik dan nadat dat gekleid dat gedeelte.

Maar om tijd te besparen, is het dan niet beter om na het wassen en nadat de auto is afgespoeld, de auto meteen te kleien? (Dus natuurlijk wel insprayen met de lubricant), en nadat ik een paneel gekleid hebben, dit niet meer drogen, aangezien ik de auto altijd was, nadat de auto gekleid is.

Neem aan dat ik die opgedroogde lubricant wel weg krijg met een wasbeurt?

Gr. Sharif

als je toch nog 'wast' na het kleien, gewoon naspoelen met water en dan drogen
Mijns inziens is nóg een volledige wasbeurt na het kleien totaal overbodig...

Nadat je de auto gewassen hebt, hoef je deze niet te drogen als je gaat kleien. Hoewel met deze warmte het wel verstandig is als je buiten werkt. Dit omdat de kans op kalkvlekken erg groot is. Na het kleien paneel afnemen van de lubricant. Een tweede keer wassen na het kleien zie ik ook niet echt het nut van in. Bij polijsten kan ik mij er nog iets bij voorstellen.

Ik droog ook eerst de auto voor dat ik begin met kleien. Een keer niet gedaan op de motorkap allemaal krasjes.
Toen maar gelijk gedroogd denk ook dat het aan de kalk van het water ligt.

Na het wassen droog ik de wagen altijd.ook als ik ga kleien.Want zet de wagen hier binnen en heb geen zin in een zeiknatte vloer.
En vindt hetzelf prettiger werken.:ja

Ik droog de auto ook altijd na het wassen, want anders krijg je geconcentreerd kleimiddel. Ik vind het trouwens ook lekkerder werken op een droge ondergrond.

ik droog nooit na het wassen, voordat ik ga kleien. vind ik zonde van de tijd. Nog nooit nadelige effecten van gehad.

@Sharif.
Kun je gerust doen en kan absoluut geen kwaad.
Je hebt namelijk de hardnekkige vervuiling in je klei zitten en het smeermiddel (Detailer) was je gewoon weer weg met een goede wasbeurt. Daarna drogen en dan lekker polijsten.
Scheelt je inderdaad veel tijd.