• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vraagje over lak..

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
ik ben nog redelijk nieuw op het gebied van detailling. Maar wil graag mijn zwarte golf 4 weer laten blinken. Bij stickys staat een mooi voorbeeld over hoe machinaal te werk te gaan, met poorboys en mequairs producten..Maar nu heb ik op meerdere forums gelezen dat de lak van vw over het algemeen vrij hard is, en door het gebruik van deze producten weinig opleverd, zoals de ssr2.5 etc..Klopt het dat ik daarvoor beter Raffini producten voor kan gebruiken? En zit daar ook dan verschil in schuurgraad in of hoe je dat ook noemt?

Ook wil ik graag de auto van mijn vriendin weer opknappen, roode corsa uit 94, nja rood niet echt meer, hij is bijna overal aan het vervellen!! Kan ik door dezelfde stappen te doen als bij een andere auto deze ook weer in redelijke/goede staat krijgen?

hoor het graag!
groetjess

En hier de fotos van de corsa! Zoals je ziet is de auto aant vervellen en bestaat de lak uit swirls!! Is dit nog te verhelpen=
 
Over het algemeen werken de Monello Rafini producten goed op hardere lakken, maar ook op de rest. Het is maar de vraag of je een erg harde lak hebt of niet.

Heb je foto's van de lak van de Corsa? Is dat echt een laklaag die loslaat?
 
Eigenlijk moet de Raffini ook aan de sticky's toegevoegd worden, maar inderdaad De Monello's zijn beter voor je Golf.

Bedoel je met vervellen dat de blanke lak los laat? Zo ja, dat valt niet meer te herstellen.
 
nee helaas (nog) geen foto's, zal ze zo snel mogelijk plaatsen zodat jullie je mening kunnen geven. Wat er precies met de lak aan de hand is durf ik niet te zeggen..Zou het starterspakket van de dap500 incl monello producten goed zijn, voor mijn golf dan?
 
je had geen beter alternatief kunnen vinden:)^

dus ja, het monello pakket is ZEER zeker aan te raden..

daarbij heb je nog een shampoo / klei / wax nodig
 
Klei heb ik al, shampo pak ik nxt of gold class, weet niet of hier verschil in zit?
Wax is het beste handmatig aan te brenge toch? Heb step 3 nog staan van mequairs, is deze goed of is er een betere omdat ik nu raffini ga gebruike?
 
met het raffini/dap pakket moet je een heel eind komen, red je het niet dan moet je aan serieus zwaarder geschut gaan denken
 
step 3 carnauba kan..
maar bijvoorbeeld m16 (om maar bij meguiars te blijven) houdt veel langer.
eventueel zou je een flesje collinite 845 kunnen aanschaffen..
deze houdt extreem lang (tot een maand of 4 a 5) en is aan te brengen, met de blauwe pad uit het raffini pakket..

op die manier, staat je auto binnen no-time in de wax.
 
Te zien aan de foto's: de blanke lak op de motorkap laat los. Overspuiten helaas dus. De rest van de swirls zijn denk ik wel weg te krijgen.
 
Aan de Corsa is het herspuiten ,das een duidelijk geval van de blanke lak-vernis die loslaat (clearcoat-failure) !