• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje uitbreiding collectie

Free

Detailing addict
4 feb 2010
95
52
47
Ik heb enkele weken geleden mijn Fiat croma voor de eerste keer volledig met de Dap 500 onder handen genomen. Ik ben blij met het resultaat, maar hier en daar blijven er nog wat krasjes over. De produkten die ik hiervoor gebruikt heb, zijn SSR 2.5 op witte pad, en SSR1 op licht groene pad. Mijn vraag is nu. Koop ik nog wat andere pads bij zoals bvb de orange? En is er verschil in cutting tussen bvb de orange smartpad tegenover de oranje kompressor pad? Of ga ik eens kijken naar de produkten van monello(Mezzo en Finale)?

Bedankt.

Groeten,
Frederik
 
Dat is altijd moeilijk te beoordelen. Het kan goed zijn dat je gewoon 2 hits met de witte pad en 2.5 had kunnen doen en de restjes eventueel weg waren. Natuurlijk is het altijd makkelijker om zelf een uitgebreid assortiment te hebben.
Er zal weinig verschil zijn tussen de slijpgraad van een oranje kompressor tov een smartpad. Wel is het denk ik de moeite om eentje aan te kopen. Maar probeer eerst een 2de keer te polijsten met wat je al hebt.
De Monello polijstmiddelen heb ik altijd wat beter gevonden als de SSR reeks, maar dat moet je voor jezelf uitmaken of je daar in wil investeren.
 
Mijn ervaring is dat je met een DAP500 niet alle waskrasjes verwijderd krijgt. Ligt er natuurlijk aan wat voor lak je hebt.
Zelfs met een grove combi van gele pad plus SSR3 of Meguiars ultimate compound lukte me dat niet bij verschillende auto's.
Ik denk dat een rotary een beter resultaat geeft. Maar daar begin ik liever niet aan, ben veel te bang om dan door de lak heen te gaan.
 
@ Free : Wat de rest ook al aangaf kan het zeker niet kwaad om een oranje pad aan te schaffen. Met een oranje haal je een stuk meer cutting vermogen in huis (van 1/5 naar 4/5).
Wel na de oranje pad nog even nabewerken met licht groen en wit.

@ Danielle : die resultaten hangt ook voor een groot gedeelte af van de lak. Bij een Landrover heb je een stuk minder vermogen nodig dan bij een BMW. Daar zit echt een wereld van verschil in.
Wel ben ik met je eens dat een wat zwaardere machine makkelijker werkt. Zie dat zelf ook wel, bepaalde lakcorrecties gaan bij een DAP900 een stuk makkelijker dan met een DAP500.