• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje Wolfgang Deep Gloss

Sanne

Detailing rookie
2 jan 2010
217
0
Heeft het zin om een laag Dodo Juice wax (ben overigens helemaal om, wat een geweldige wax is dat! Tenminste, de Blue Velvet dan) te toppen met Wolfgang Deep Gloss?
En wat is nou beter: Dodo Juice Lime Prime, Poorboys Professional Polish of Wolfgang Paintwork Polish Enhancer / Finishing Glaze? :weetniet
Zie geloof ik door de bomen het bos niet meer... :schaam

Heeft in mijn ogen geen zin of extra nut.

Enig nadeel is dat de Wolfgang DGPS minimaal 12 uur droog moet staan, d.w.z. er mag geen neerslag zijn of een relatief hoge luchtvochtigheid.

DJ LP, PW PP en Wolfgang PPE en FG zijn allemaal hetzelfde.

PW PP is een chemische cleaner zonder schurende korrel. De rest heeft een lichte schuurkorrel.

[mod]Voor de forummers onder ons die niet thuis zijn met afkortingen,aub een PM naar Nicknameless sturen waar de afkortingen voor staan.[/mod]

Of:
DGPS = Deep Gloss Paint Sealant
DJ LP = Dodo Juice Lime Prime
PPE = Paintwork Polish Enhancer
FG = Final Glaze

Je leert snel hier

Ze zijn allemaal hetzelfde, ja beetje meer inzicht? Patrick bedoeld dat ze allemaal de lak reinigen.

Er is een klein verschil wat betreft korrel of geen korrel zoals gezegd maar het doel is hetzelfde.

Aha, kijk. Zei toch al dat ik door de bomen het bos niet meer zag? Allemaal anders omschreven, maar in principe is het doel dus hetzelfde.
Mooi, weet ik dat ook weer.
Dankjulliewel heren!

laatste keer dat ik de wolfgang deep gloss sealant gebruiktte, heb ik hem geen 12 uur laten staan.. maar na een 3 kwartier uitgepoetst, en een uurtje in de garage laten staan.. toen gewoon naar buiten..

toen heb ik nog een pm naar dibbuz gedaan, of dit echt kwaad kon (als het gaat regenen, dat je van die tranen erin krijgt) , en die wist mij te vertellen, dat dit niet veel invloed had op de finish..

die laag gaat nu een mand of 3 mee, en de lak voelt na het wassen, alsof hij net aangebracht is, spiegel glad,

12 uur curen is in mijn ogen dus niet nodig, en kwam op de verpakking er ook niks over te lezen (als ik mijd at goed herrinner)

Sanne zei:
Aha, kijk. Zei toch al dat ik door de bomen het bos niet meer zag? Allemaal anders omschreven, maar in principe is het doel dus hetzelfde.
Mooi, weet ik dat ook weer.
Dankjulliewel heren!

Ach ja, Professional Polish is een chemische cleaner zonder korrel,
Lime Prime een cleaner met korrel + een glaze,
Wolfgang's Paintswork Polish Enhancer is een niet schurende cleaner en polish in één.

Tech Note: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 is a water-based, oxygen activated paint sealant. After buffing off the sealant, the remaining coating needs to cure for 12 hours in dry conditions to fully bond to the paint. Exposure to moisture during this time will drown the polymers. For the best results, allow 12 hours of curing time.

ik ga nog maar even het flessie lezen:lol

maar ik ondervond weinig problemen..
van de zomer laat ik hem maar wel eens 12 uur curen, eens kijken hoe dat scheelt

Vond het op de Wolfgang site.
Let op! Curen wordt hier bedoeld NA het uitpoetsen. Breng het nou niet aan en poets het uit na 12 uur maar poets het uit na 45-60mins en dan gaat de 12 uur in!!!

Dat snapte ik ja, meer uitharden dan curen. :-)^
Toch vreemd dat ze dat niet op de verpakking zetten, eigenlijk. :weetniet

Dibbuz zei:
Let op! Curen wordt hier bedoeld NA het uitpoetsen. Breng het nou niet aan en poets het uit na 12 uur maar poets het uit na 45-60mins en dan gaat de 12 uur in!!!
Uuuh, en dan ?
Sorry daty ik eventjes de draad kwijt ben maar snap het even niet meer :weetniet }:)w :
WDG er op doen, na 30-45 afnemen, dat snap ik ( de bekende swipe-test-tijd ).
Wat doe je dan NA die 12 uur ? Nog een keer oppoetsen of zo, als zijnde een fluffy doekje met detailerspray er overheen of zo ?

Help mij eventjes het draadje terug te vinden:-"

Na het uitpoetsen mag de sealant voor 12 uur:
-niet getopt worden met een andere wax
-niet nat worden

Na de 12 uur hoef je niks te doen, wel mag die dan weer nat worden of getopt worden met een andere wax zoals Fuzion.

Sanne zei:
Heeft het zin om een laag Dodo Juice wax te toppen met Wolfgang Deep Gloss?

Nee, wel net andersom. De Deep Gloss is een sealant, en een sealant doe je juist eerst (dus onder de wax).

Dank je Dennis !
Tinus ook, want dat was stiekem mijn volgende vraag daar de TS het heeft over het toppen van DoDo wax middels WDG, dit had dus andersom moeten zijn ( WDG en dan DoDo dus )