• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vrachtwagen onderhoud

rabies

Detailing chief
10 aug 2010
112
85
Poetsfanaten,

Vraag :
Mijn beste kameraad heeft zojuist zijn vrachtwagen (scania R500) volledig laten herspuiten/bewerken en tevens zijn trailer bestickerd. Nu zag ik hem voor de metamorfose vaak aan de slag met schoonmaken en daar had ik wel mijn bedenkingen bij. Vaak stond ik er dan naast om een personenauto te doen en dat pak ik toch anders aan. Maargoed, toen was de trailer nog niet zo mooi en zaten er al swirls e.d en dan is dat bij een vrachtauto vaak takkenschade op.

Nu heeft hij de unieke mogelijkheden thuis, te weten een loods waar de volledige combi inpast, een betonplaat naast het huis en een grote krachtstroom hogedruk. Nu zou ik eigenlijk wat advies willen hebben hoe deze vrachtwagen verantwoord, enigzins snel en wekelijks netjes te houden, omdat het nu gewoon een hele dikke wagen is. Velgen zijn in chrome uitgevoerd, alles is zwart.

Ik zat zelf te denken aan de trekker met een wasmitt, de trailer met een borstel met fijne haren met een verlengstuk ? Omdat het vuil bij een truck wel iets heftiger is weet ik niet of een normale shampoo voldoet, en of foamen veel zin heeft. Omdat hij wekelijks gewassen wordt moet het wel een grootverpakking worden denk ik en zuinig in gebruik.
Ik denk dat er op dit forum wel kennis aaanwezig is om tot een mooi plan te komen..

Alvast bedankt voor de hulp, morgen wordt er de laatste hand aan gelegd, dan zal ik foto's neerzetten..
 
Mijn keuze zou zijn :

- foamen
- Wassen met PB's SS&S icm washmitt
- afspoelen
- Drogen met delerium

Lijkt me trouwens ook bij uitstek een mooie kandidaat om de C-Quartz / Reload eens op aan te brengen en te testen
 
Ik gebruik voor de caravan de Meguiars Ultra Plush Wash Mop. Je kan er redelijk snel grote opervlakken mee wassen. Superzacht en je kan de bonnets verwijderen en wassen in de wasmachine. Je kan ook een paar extra bonnets kopen zodat je tijdens het wassen de vieze kan verwisselen.
 
Die mop is denk ik heel geschikt, icm met 2 emmers denk ik dat de trailer gedaan kan worden.. Is hij lang genoeg voor het bereiken van max 4 meter ?

SS&S in een gallon daar doe je wel even mee, is het niet beter om omdat waxen nogal wat werk vraagt de trailer met SS&S winter editie te wassen om zo wat bescherming mee te geven ?
 
Enigzins snel dat complete spul wassen met de hand is er niet bij hoor, das een flinke klus van een paar uur wil je het netjes doen.
 
RogierV12 zei:
Enigzins snel dat complete spul wassen met de hand is er niet bij hoor, das een flinke klus van een paar uur wil je het netjes doen.

Het mag best een paar uur kosten, maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat door het grote oppervlak wassen alleen al lang duurt. Als je dit wekelijks doet, wat nu ook gebeurd dan valt het vuil enigzins mee, maar moet wel de meest efficiente manier gekozen worden om het niet te gek te maken.

Een truckwas kan, maar waarom daar als er thuis ook ruimte voor is ;)
Omdat de trailer zwart is komen er bij borstel van een truckwas snel krassen op..
 
Knap hoor, waar haal je de moed vandaan om iedere week ruim 93 vierkante meter aan oplegger te wassen met spons of mop.
Ik ben al blij als ik mijn trekker iedere week schoon en strak heb,

Denk eens aan een Vikan borstel, die hebben ook redelijk zachte haren (vezels) en zijn ook breed te krijgen, dat spaart weer wat tijd.
 
Heb 12 jaar ervaring met het wassen en poetsen van tankwagens.
Deze zijn niet eens zo groot, maar een uur bezig waren we toch wel met 6 man.

Alle cabinedelen, velgen e.d. werden met washmitts gedaan.
Chassis met een kleine handborstel (washmitt overleeft dat niet)
Tank met een Vikan borstel.

In mijn ogen al een behoorlijk tijd rovende klus.
Om elk weekend een hele zaterdag aan het wassen van 1 combinatie te spenderen, respect!
 
Ik heb ook 2 vrachtwagens gedaan, never nooit meer :no

Zelf destijds een zaalveger met bezemsteel gebruikt om te wassen. Deze zijn zeer zacht. Of ze krassen, geen idee, de vrachtwagens werden daarna toch volledig gepolijst.

Leverbaar in diverse breedtes: 30, 40, 50, 60, 80, 100, 120 cm
zaalveger%20zwart.jpg


5121f5c8.jpg


Maar als ie klaar is....

f6d0f2df.jpg
 
Kijk aan ;) Zo'n bezem kan ook een idee zijn.

Maar eerst die Meg's borstel bekijken, vooral op lengte.

Foto's heb ik, morgen zet ik ze erop, want kan nu even niet bij wsftp. Maargoed plan is nu :

-Foamen
-Afspuiten HD
-Wassen met washandschoen voor de trekker en bak met borstel
Shampoo zit ik te denken aan Slick en sud maar dan wel de winter editie
(wax toevoeging)

Ideeen voor het chrome?
 
Wat voor chrome?

Alcoa velgen (mirror polisched) gewoon met Mag and Aluminum van Mothers!
Heb er heel veel gedaan, en werkt beter dan unipol of iets dergelijks.
 
Alcoa Durabricht velgen zijn het, mag en alu van mothers dus, ik heb al een potje die ik voor uitlaten gebruik dus kan ik mooi testen..
 
Dikke wagen man!
Dichte zijkanten op de trekker scheelt heel veel tijd met wassen iig.
Had ik bij mijn eerste truck ook maar bij de huidige heb ik gespoten losse tanks ivm. de voorloopas, stuk lastiger schoonhouden kan ik je verzekeren.
 
die durabrights niet met een polijstmiddel poetsen:|~*

dan poets je die durabrightlaag eraf en dan word je velg lelijk.

gewoon goed in de wheelwax zetten en niks aan doen voor de rest
 
Inderdaad, Durabrights met wheel- of cabinewax!

Let ook op, ik zie dat je opstapringen en chromedopjes hebt.

De opstapringen zou ik er direct afhalen, kans is zeer groot dat deze de durabright coating beschadigen met onherstelbare gevolgen.
Ditzelfde geldt voor de chrome dopjes, als deze van metaal zijn en de velg raken zal de coating beschadigen.

Alcoa zal dit in de media niet hard op bevestigen, alleen ik doe dit wel.
Met Alcoa hier al menig discussie over gehad, betrof de originele wielmoerdopjes van Alcoa die de coating van de durabrights beschadigde.......
 
Juffer1 zei:
Mijn keuze zou zijn :

- foamen
- Wassen met PB's SS&S icm washmitt
- afspoelen
- Drogen met Delirium

Lijkt me trouwens ook bij uitstek een mooie kandidaat om de C-Quartz / Reload eens op aan te brengen en te testen


Reload zou inderdaad kunnen, net ff CC gesproken, ik denk dat dit wel handig is.
 
Leon1987 zei:
Inderdaad, Durabrights met wheel- of cabinewax!

Let ook op, ik zie dat je opstapringen en chromedopjes hebt.

De opstapringen zou ik er direct afhalen, kans is zeer groot dat deze de durabright coating beschadigen met onherstelbare gevolgen.
Ditzelfde geldt voor de chrome dopjes, als deze van metaal zijn en de velg raken zal de coating beschadigen.

Alcoa zal dit in de media niet hard op bevestigen, alleen ik doe dit wel.
Met Alcoa hier al menig discussie over gehad, betrof de originele wielmoerdopjes van Alcoa die de coating van de durabrights beschadigde.......

Heel erg bedankt voor je tip, ik heb gelijk gebeld en vanmiddag die ringen eraf gehaald. Maar, na 1 week al lichte oxidatie...
Een idee hoe we dit goed kunnen verwijderen ????