• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over Collinite 845

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Ik had enkele vraagjes over de Collinite 845 wax. Ik zou deze zaterdag willen aanbrengen op de auto's.

- Hoe lang moet ik wachten na het aanbrengen van de wax om het op te poetsen?
(Op het forum staat dat je de swipetest moet uitvoeren, maar ik had graag een richttijd gehad... ? )

- Hoe lang moet ik wachten voordat ik een 2e laag zou aanbrengen?

- Moet ik na het oppoetsen nog wachten vooraleer ik ga rijden? En speelt het weer hier een rol in?

- Kan het kwaad om de auto voor het aanbrengen te wassen met PB Super Slick & Wax (dus kan de wax in de shampoo kwaad), of kan ik beter een shampoo zonder wax nemen?

Deze vragen zullen hier waarschijnlijk wel al ergens staan, maar de zoekfunctie is niet zo gebruiksvriendelijk (bekijk zelf maar eens alle resultaten die "collinite 845" opleveren...).
Dus alvast bedankt voor de antwoorden :)

De richttijdj is lastig aan te geven, dit heeft factoren te maken zoals temperatuur, luchtvochtigheid e.d. Swipetest is dus de beste indicatie ;)
Na het afnemen van de wax kun je gewoon rijden met de auto, geen probleem. Tevens zou ik een shampoo gebruiken zonder waxtoevoeging.

Ok, bedankt!

Als de wax is aangebracht is de shampoo met wax toch geen probleem hé?
En hoe lang zou ik moeten wachten voor de 2e laag?

De tijd tussen het aanbrengen van twee waxlagen wordt minimaal een uur geadviseerd, beter zou twee uur zijn als je de tijd hebt.

Tussen 2 lagen 845 zou ik echt wat meer tijd laten als je de mogelijkheid hebt.
Is een wax met vrij veel oplosmiddelen (ruik je ook wel), dus ik laat meestal de onderste laag een nachtje bijkomen voor ik een 2e laag aanbreng.
Dit is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar ik DENK niet dat na 1-2 uurtjes de vers aangebrachte wax al op zijn "hardst" is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Evt. kun je ook na de eerstvolgende wasbeurt een 2e laag zetten, doe ik zelf ook vaak als ik even geen tijd/gelegenheid heb om 2 lagen kort achter elkaar te zetten.

Ok, bedankt!

Hoe zit het met plastic delen? Best aftapen zeker?
En kunnen de koplampen en achterlichten mee gedaan worden? Of kan ik ze ook best aftapen?

Eelco;304085 zei:
Tussen 2 lagen 845 zou ik echt wat meer tijd laten als je de mogelijkheid hebt.
Is een wax met vrij veel oplosmiddelen (ruik je ook wel), dus ik laat meestal de onderste laag een nachtje bijkomen voor ik een 2e laag aanbreng.
Dit is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar ik DENK niet dat na 1-2 uurtjes de vers aangebrachte wax al op zijn "hardst" is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Evt. kun je ook na de eerstvolgende wasbeurt een 2e laag zetten, doe ik zelf ook vaak als ik even geen tijd/gelegenheid heb om 2 lagen kort achter elkaar te zetten.

Dat je de oplosmiddelen zo sterk ruikt geeft volgens mij aan dat ze erg vluchtig zijn, snel verdampen dus. Desalnietemin kan wat langer wachten nooit kwaad lijkt me. Ik zelf doe de tweede laag gewoon de wasbeurt erna (circa een week).

Ik begrijp je gedachte, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Mijn pads liggen ook wel eens wat langer te wachten bij de was, of ik vergeet het wel eens door andere drukten, maar als ik dan na 1 of 2 dagen aan de waxpad ruik (vraag niet waarom:-b ) dan stinkt hij nog net zo hard als met het aanbrengen.

Iets langer wachten kan geen kwaad lijkt mij, ik probeer tussen 2 lagen (ongeacht het product) toch minimaal 12 uren aan te houden. Een week tot de volgende wasbeurt komt hier ook wel voor bij de eigen auto, maar als je veel kilometers maakt kan er toch alweer wat "vervuiling" op je eerste waxlaag zitten, het zal minimaal zijn, maar je auto pakt toch altijd wel iets op onderweg.

Mijn eigen wagen staat nu ook in 2 lagen 845 (een week of 6) en geeft nog een ontzettend mooie beading, en de sheeting is ook nog erg goed.