• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over foamen van bathe+

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen,

Ik wil komende winter mn wax boosten met bathe+ in foamgun, maar heb hier volgende vragen over:

Hoe zorg ik ervoor dat mn foamgun niet verstopt raakt na gebruik van bathe+, wat moet ik doen om dat te voorkomen. Is met water doorspuiten na gebruik voldoende?

En als ik een glassealer op mijn ramen heb (rain-× of truevue) levert dit dan geen problemen op?

Wordt mn droogdoek waterafstotend als ik mn auto na foamen met bathe+ en na afspuiten afdroog? Ik was mn doeken altijd met typhoon na elk gebruik.

Krijg ik niet een vettige waasje op mijn ruiten bij zemen na foamen met bathe+

Zit er nog verder nog verschil qua gebruik tussen bathe+, nanolex washcoat of bilthamber touch on als gaat om bovenstaande vragen?

Zijn er verder nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?

Hopelijk kunnen de kenners me uitleg geven (@Quantoxx ? :) )
 
Laatst bewerkt:
Howdy Hoo!

1) Ik heb (nog) geen verstoppingen gehad. Ik verwijt dit aan het feit dat ik altijd de foamgun doorspuit na gebruik; Als de fles leeg is, of dit nou bij het gebruik van Bathe+ / Prewash / foam / pindakaas / Dreft, dan draai ik de foamfles even om zodat er geen eventueel residu uit de fles gezogen kan worden en spuit effe door.

2) Bathe+ geeft een extra laagje, maar géén problemen. Wel heb je kans dat als de bestaande bescherming, zoals een glascoating die erg hydrofoob is, dat de Bathe+ laag tijdelijk een iets slechtere bescherming geeft dan de coating. Ik vind het verwaarloosbaar, maar ieder zijn ding.

3) Ik kijk nooit zo nauw. Zo kan ik vandaag de auto gewassen + gedroogd hebben met één grote droogdoek, deze doek op mijn poetskar laten liggen en volgende week dezelfde doek weer pakken. :p Werkt nog zoals altijd, ook als ik Bathe+ gebruikt heb. (Je spuit Bathe+ goed af met de HD om een goede werking te hebben, dus je spreekt niet van veel residu wat in je doek komt)

4) Vettige waas, in mijn ervaring juist niet. Met name op glas werkt Bathe+ erg lang waterafstotend. Een vette waas komt door teveel aan product c.q. product wat nog aanwezig is en dus bij het afspuiten niet goed aangepakt. Denk aan Wetcoat te gulzig gebruiken en niet goed afspuiten; Hologrammen-Parade.

5) Ik meen te herinneren dat ik de verschillende foams eens getest heb en dat Bathe+ mijn go-to bleef. Dit is uiteraard persoonlijk, maar wel op feiten gebaseerd. (Verwerking, standtijd, prijs, beleving, etc)

6) In één keer de hele auto infoamen. (Dus ook wielkasten, velgen, ramen, etc. als je wilt) Vervolgens van-boven-naar-beneden afspuiten.
Niet afspuiten zodat het schuim weg is, maar met de harde straal gewoon alles goed raken.
 
Howdy Hoo!

1) Ik heb (nog) geen verstoppingen gehad. Ik verwijt dit aan het feit dat ik altijd de foamgun doorspuit na gebruik; Als de fles leeg is, of dit nou bij het gebruik van Bathe+ / Prewash / foam / pindakaas / Dreft, dan draai ik de foamfles even om zodat er geen eventueel residu uit de fles gezogen kan worden en spuit effe door.

2) Bathe+ geeft een extra laagje, maar géén problemen. Wel heb je kans dat als de bestaande bescherming, zoals een glascoating die erg hydrofoob is, dat de Bathe+ laag tijdelijk een iets slechtere bescherming geeft dan de coating. Ik vind het verwaarloosbaar, maar ieder zijn ding.

3) Ik kijk nooit zo nauw. Zo kan ik vandaag de auto gewassen + gedroogd hebben met één grote droogdoek, deze doek op mijn poetskar laten liggen en volgende week dezelfde doek weer pakken. :p Werkt nog zoals altijd, ook als ik Bathe+ gebruikt heb. (Je spuit Bathe+ goed af met de HD om een goede werking te hebben, dus je spreekt niet van veel residu wat in je doek komt)

4) Vettige waas, in mijn ervaring juist niet. Met name op glas werkt Bathe+ erg lang waterafstotend. Een vette waas komt door teveel aan product c.q. product wat nog aanwezig is en dus bij het afspuiten niet goed aangepakt. Denk aan Wetcoat te gulzig gebruiken en niet goed afspuiten; Hologrammen-Parade.

5) Ik meen te herinneren dat ik de verschillende foams eens getest heb en dat Bathe+ mijn go-to bleef. Dit is uiteraard persoonlijk, maar wel op feiten gebaseerd. (Verwerking, standtijd, prijs, beleving, etc)

6) In één keer de hele auto infoamen. (Dus ook wielkasten, velgen, ramen, etc. als je wilt) Vervolgens van-boven-naar-beneden afspuiten.
Niet afspuiten zodat het schuim weg is, maar met de harde straal gewoon alles goed raken.

Een vraagje hierover: welke concentratie Bathe+ adviseer je met foamen in een foamgun?
 
Ik heb gemerkt dat het ff snel afspoelen van Bathe+ met hogedruk niet echt goed werkt. Met een tuinslang ook niet.
Het lijkt dan alsof er een laaje achterblijft en dat voel je ook met drogen.

Je moet echt goed de Bathe+ eraf spuiten. De kracht van het water en de snelheid van afspuiten doet veel. Ik doe dat langzaam in banen van zo´n 20cm. Daarna is je lak superglad en droogt het ook veel beter. Helemaal als je na het afspuiten met een middelzachte waterstraal uit open tuinslang (of met Gardena pistool met zo´n bruis-perlator erin) het meeste water eraf laat sheeten.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Als het mag haak ik ook even aan met een vraag over het foamen van bathe+
Ik lees vaker dat men bathe+ foam gebruikt om af te toppen alleen.

Hoe doen jullie het als je eerst een pre-wash wilt foamen? Hebben jullie twee foamflessen of foamen jullie altijd door tot de fles leeg is?

Of kan ik beter bathe+ ook als shampoo gebruiken als het prijs technisch haalbaar is?
 
Ik gebruik allemaal aparte flessen en maak altijd 500ml aan. Dat gaat meteen op.
Na gebruik even op een fles met osmose water om door te spoelen.

Bathe+ foamen werkt veel beter dan als shampoo.
 
  • Leuk
Reactions: Boszna
@Boszna - Ik maak zoveel prewash aan in de fles als ik nodig heb, spuit de fles leeg op de auto, draai de foamlans + fles omhoog en spuit de boel even door.
(Er blijft dan misschien wat residu over in het slangetje, maar dit is verwaarloosbaar)

Zodra ik dan de Bathe+ wil foamen, maak ik in de fles gewoon aan wat ik nodig heb. (Meestal zo'n 500ml mengsel voor auto + velgen + wielkasten)

Als shampoo werkt de Bathe+ prima. Maar heb niet altijd goede ervaringen gehad. Bijkomend is foamen veel makkelijker, minder kans op vlekken en fratsen, kan je dus ook velgen + wielkasten infoamen en het is natuurlijk veel geiniger om te foamen. :p
 
  • Leuk
Reactions: Boszna