• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over Lake County pads en DAP500 gebruik

-Dries-

Detailing rookie
21 sep 2009
370
0
Hallo allemaal,

Ik zit nog steeds heel erg te twijfelen om een dapp te kopen, vooral omdat het voor mij nog erg onduidelijk is.

Mijn keus is gevallen op DAP 500 starterspaket met monello.

Oranje pad cutting factor 4/6

Witte pad cutting factor 2/6

Zwarte pad cutting factor 0/6

Blauw pad cutting factor 0/6

Je krijgt dan 2 Monello producten erbij;

-Monello Raffini Mezzo
-Monello Raffini Finale

Nu mag je bij Mezzo alleen de oranje en witte pad gebruiken.

En bij Finale de witte en zwarte pad.

En dan de blauwe pad om je wax/sealant mee aan te brengen.

Als ik het dus goed begrijp gebruik je voor mezzo alleen pads die een slijpgraad hebben.

Stel nou, na je testspot blijkt dat je Mezzo met een oranje pad moet beginnen. Moet je daarna alles nog een keer doen met Mezzo en wit? En daarna Finalle en wit? En dan Finalle en zwart?

Dus, moet je echt stap voor stap afbouwen?

En waarom kan je met Oranje geen finale gebruiken? Is de pad dan gewoon te grof voor het polijstmiddel?

Is het verstandig om als je geen padwasser hebt, een extra witte te bestellen? Dan kan je gewoon alles gescheiden houden. (kwa kleuren pad in combo met de monello)

Hoeveel monello gebruik je? Of merk je dat vanzelf tijdens het gebruik?

Ik heb een keer een filmpje gezien van een vent die liet zien hoe je het moest aanbrengen voor een gelijkmatige verspreiding. Weet iemand wat ik bedoel (evt een linkje?) volgens mij was het een filmpje van meguiars.

Wat mis ik nou echt nog als ik dit starterspaket aanschaf? Zijn er dingen die er niet bij zitten, maar die je wel gaat missen als je bezig bent?

Nu heb ik van mijn 5 stappen plan nog een fles Meguiars paint cleaner staan, en een fles Polisher. Dat was voor handmatig ''detailen''. Nu las ik wel vaker op het forum dat sommige gasten dat gewoon nog gebruiken, en met dapp. Welke pad zou ik dan moeten gebruiken? Heeft het nog wel zin om die producten te gebruiken? Ergens vind ik het wel zonde namelijk.....

En dan zit ik ook nog met de bewegingen die je moet maken met de dapp, en hoeveel druk je moet uitoefenen. Zijn er toevallig filmpjes van (youtube oid) waar je een beetje kan spieken?

Hoop tekst, ik hoop dat iemand mijn vragen goed kan beantwoorden.

gr

Dries

-Dries- zei:
Stel nou, na je testspot blijkt dat je Mezzo met een oranje pad moet beginnen. Moet je daarna alles nog een keer doen met Mezzo en wit? En daarna Finalle en wit? En dan Finalle en zwart?
Probeer Finale en wit daarna, het kan zijn dat het in 1x goed is. Ligt aan de hardheid van de lak, gewoon proberen dmw een testspot.
Daarmee bepaal je de plan van aanpak.

-Dries- zei:
Dus, moet je echt stap voor stap afbouwen?
Zie hierboven

-Dries- zei:
En waarom kan je met Oranje geen finalle gebruiken? Is de pad dan gewoon te grof voor het polijstmiddel?
Finale is echt een finishing polish, de oranje pad is dan overkill, breekt te snel af.

-Dries- zei:
Is het verstandig om als je geen padwasser hebt, een extra witte te bestellen? Dan kan je gewoon alles gescheiden houden. (kwa kleuren pad in combo met de monello)
Je kan 2 dingen doen, als de pad "vol" loopt wassen binnen of een extra bestellen en gelijk weer verder.

-Dries- zei:
Hoeveel monello gebruik je? Of merk je dat vanzelf tijdens het gebruik?
Begin met 4-5 dotjes, en later 3-4 dotjes

-Dries- zei:
Ik heb een keer een filmpje gezien van een vent die liet zien hoe je het moest aanbrengen voor een gelijkmatige verspreiding. Weet iemand wat ik bedoel (evt een linkje?) volgens mij was het een filmpje van meguiars.
Geen flimpje maar erg makkelijk. Stempel eerst in de 4 hoeken van het gedeelte wat je wilt doen, bv 50 bij 50 cm.
Daarna "droog" verdelen zonder de machine aan te zetten. Dan of op stand 2-3 nog een keer verdelen of snel op stand 5. Ik doe altijd het laatste.

-Dries- zei:
Wat mis ik nou echt nog als ik dit starterspaket aanschaf? Zijn er dingen die er niet bij zitten, maar die je wel gaat missen als je bezig bent?
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: genoeg goede doeken. Ze zijn duur maar vaak onderschat. En er waait/valt/glipt er zo gauw 1tje op de grond dus een reserve is een must. Voor de rest klei, glaze en wax heb je?

Nu heb ik van mijn 5 stappen plan nog een fles Meguiar'spaint cleaner staan, en een fles Polisher. Dat was voor handmatig ''detailen''. Nu las ik wel vaker op het forum dat sommige gasten dat gewoon nog gebruiken, en met dapp. Welke pad zou ik dan moeten gebruiken? Heeft het nog wel zin om die producten te gebruiken? Ergens vind ik het wel zonde namelijk.....

-Dries- zei:
En dan zit ik ook nog met de bewegingen die je moet maken met de dapp, en hoeveel druk je moet uitoefenen. Zijn er toevallig filmpjes van (youtube oid) waar je een beetje kan spieken?
Weinig druk, de pad moet blijven draaien. En LANGZAAM bewegen, snel heeft geen zin.
Oranje pad op stand 5, nabewerken met Finale op 4, glaze en wax op 3.
Hoe lichter het product hoe minder druk.

Oke, bedankt voor je antwoorden.

Finale is echt een finishing polish, de oranje pad is dan overkill, breekt te snel af.

Wat bedoel je met breekt te snel af? Is monello ook zo een korrel die steeds kleiner wordt?

Je kan 2 dingen doen, als de pad "vol" loopt wassen binnen of een extra bestellen en gelijk weer verder.

Ik bedoelde eigenlijk dat je voor alletwee de monello's een aparte pad hebt, dus dat je ze niet door elkaar haalt. Dan hoef je ze ook niet schoon te maken? Of zie ik dat verkeerd?

Geen flimpje maar erg makkelijk. Stempel eerst in de 4 hoeken van het gedeelte wat je wilt doen, bv 50 bij 50 cm.
Daarna "droog" verdelen zonder de machine aan te zetten. Dan of op stand 2-3 nog een keer verdelen of snel op stand 5. Ik doe altijd het laatste.

Oke, je doet echt stuk voor stuk dus? Je gaat niet een motorkap van links naar rechts doen bv?

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: genoeg goede doeken. Ze zijn duur maar vaak onderschat. En er waait/valt/glipt er zo gauw 1tje op de grond dus een reserve is een must. Voor de rest klei, glaze en wax heb je?

Mothers klei+detailer--EXP--Nattys red. De auto is zwart. Ik heb toen dr tijd geen blackhole genomen omdat ik las dat je standtijd van de wax naar beneden ging. Raad jij aan van wel dan?

Bedankt voor je antwoorden tot nu toe!

gr

dries

Antwoord 1: Klopt, Monello breekt inderdaad af. Finale is ontwikkeld voor lichte en middel pads geen hardere.
Antwoord 2:Klopt
Antwoord 3:Je deelt de motorkap in 3-4 delen, houdt ongeveer 50 bij50 aan
Antwoord 4: Black Hole is ontwikkeld met EX-P, er zijn sealants die beter hechten zonder glaze maar dat is niet EX-P. Hoet hoeft niet maar het kan wel.

Bedankt voor je antwoorden:

290120101259.webp

Ik heb m ondertussen besteld en binnen. binnenkort even een paneeltje van de sloop trekken om even een testje te doen. Ben benieuwd in ieder geval.

gr

Dries