• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vragen over stappen na het Polijsten

RonRacer

Detailing rookie
21 nov 2011
37
0
Hallo,

Ik ben dus van plan om mijn auto te dappen om lichte krasjes en swirls onderhanden te nemen.
Nu vroeg ik me af:
1> Is het nodig om na het polijsten de auto af te doen met detailspray?
2> Heeft zo'n ''voeding stap'' nut (Poorboys Black Hole), voordat je gaat sealen/waxen?
3> Moet je (eventueel) na het voeden ook 12 uur wachten voordat je gaat sealen/waxen?'

Groetjes Ronnie

1)
Beter is het om na het polijsten de lak af te nemen met een ontvetter zoals IPA of CarPro Eraser. Dit zorgt voor een schone lak zodat de volgende stap beter hecht.

2)
Hierover zijn de meningen verdeeld. Een wax en/of sealant hecht beter op een schone schrale lak. Soms kan een voeding nut hebben om de lak een nog betere glans en/of diepte te geven.

3)
In principe niet. Je kan direct na het afnemen van het voedende product gelijk een wax en/of sealant aanbrengen. Je kan misschien een half uurtje wachten zodat alle solvents uit het product ook daadwerkelijk verdampt zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
zoals hierboven beschreven : ik zou enkel voor een wax gaan met de winter in aantocht...

ik vind BH een toevoeging , mijn buren hebben dezelfde kleur , maar mijn kleur "springt" er toch een beetje uit :jippie

Bedankt voor jullie reacties!

grandscenicman zei:
zoals hierboven beschreven : ik zou enkel voor een wax gaan met de winter in aantocht...

ik vind BH een toevoeging , mijn buren hebben dezelfde kleur , maar mijn kleur "springt" er toch een beetje uit :jippie
Waarom wax, ik las ergens dat sealants langer bescherming bieden dan een wax voor in de winter? Maar ik kan het mis hebben :)
Klinkt goed, ik ga zeker die BH stap doen dan.

is een algemene naam voor "bescherming" ,

voorbeeldje : Mothers synwax = synthetische wax , ook wel ...sealant genoemd :ja

ik zou ivm die bescherming NIET voor BH gaan ...