• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vragen over werkwijze pads/producten Meguiar's/Monello

SamB

Detailing rookie
9 okt 2011
3
0
Ik heb een vraag over welke producten + volgorde en combinatie ik moet gebruiken voor het machinaal polijsten.
(het is voor een BMW 525d die ik dit weekend wil aanpakken)


de producten die ik in mijn bezit heb:

pads:

- Monello gele cutting pad
- Monello oranje lichte cutting pad
- Monello witte polish pad
- Meguiar's W8006 gele polish pad
- Meguiar's W9006 beige finishing pad

polijstmiddelen:

- Monello Raffini Inizio
- Meguiar's Dual action cleaner polish M83 (wil ik eerst opgebruiken voor ik de Mezzo aanschaf)
- Monello Raffini Finale


Uiteraard ga ik eerst wassen, kleien maar dan het machinale gedeelte:

Aangezien ik toch redelijk wat krassen en swirls heb begin ik (na een testspot):

* gele of oranje pad met Raffini Inizio

* Maar dan ga verder met de M83, gebruik ik deze best met de gele pad van Meguiar's, of de witte of oranje van Monello ?

* hierna eindig ik het machinale gedeelte best met de Finale en de Beige pad van Meguiar's of ook de witte of gele van Monello ??


Dus mijn vraag is eigenlijk waar ik ergens de Meguiar's pad moet plaatsen tussen die van Monello ?
De gele en beige van Meguiar's zijn vergelijkbaar met welke van Monello ?


Het kan zijn dat ik er volledig naast zit qua combinaties, dus graag jullie tips/ervaringen/opmerkingen

alvast bedankt !


Sam
 
Je geeft zerlf het antwoord al...

SamB zei:
Aangezien ik toch redelijk wat krassen en swirls heb begin ik (na een testspot)

De testspot bepaald uiteindelijk waarmee je gaat polijsten.

Ik heb geen ervaring met de Meguiars polijstpads, maar volgens mij finish je met Monello Finale en Meguiars zwarte of beige (finishing) pad
 
Zelf het idee dat de gele pad van Meg's tussen de witte en de oranje van Monello kan plaatsen
De beige is een weer combi van lichtgroen / zwart mijns inziens
Daar Meg's een kleinere padselectie heeft ga je meer combi's maken middels het polijstmiddel dan de pad
Je moet er 'gewoon' mee gaan spelen om de juiste combi te vinden, dit is zo verschillend per lak en defect dat ik je niet kan zeggen dat zus-of-zo de beste aanpak zal zijn,
mede gezien het feit dat je verschillende pads en middelen combineren ( en volgens mijn jezelf alleen maar moeilijker gaat maken )