• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde sticker! Vermoedelijk van afstandsbediening

perskinl

Detailing rookie
1 aug 2013
6
0
Hallo!

Ik vraag mij al een tijdje af wat deze 2 stickertjes zijn die bij de boekjes van mijn tweedehands auto zaten.
Als iemand mij zou kunnen vertellen waar al deze getallen voor staan zou dat erg helpen!

Het zijn stickers van een afstandsbediening.
Ik herken ze al zijnde van de Vellemankits, als ik Google kom ik daar ook op uit :

http://www.electrokit.com/productFile/download/310

Op pagina 6 zie je daar en dezelfde (vrije) frequentie staan en de type nr's ETS300/220

Ok! Alvast bedankt voor je hulp!

Wat zouden al de verschillende cijfers inhouden?
Is het mogelijk dat ik met deze gegevens een afstandsbediening bij zou kunnen maken oid?

Het is een rover dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om! Maar je bevestigd dus dat ik hiermee een sleutel kan laten programmeren?

Ben zelf een Rover gek, heb meerder 623 exemplaren gehad. Yep,en ieder ander die dat wil.

stel je vraag anders even op http://www.mg-r.nl/club/index.php

Registreren op dat forum is helaas wel nodig.

Zo te zien is er al iemand op de rover club die je kan helpen. Top! Lukt dat niet,dan ff contact met v Noort, ook op de club te vinden.

Jeroen Merlijn;337247 zei:
Thanks,nu kan ik en de vele andere meelezers jou auto openmaken ;-)

En hoe wil je dat gaan doen dan ? De 433mhz is een vrije frequentie waar 1000en apparaten op communiceren.
Je zult naast het protocol ook nog de juiste codering moeten zien te achterhalen en de zender aanmelden op de ontvanger.
Geloof me : als ze de auto willen meenemen gooien ze je raam wel in.

Overigens zijn die nummer toelatingsnummers zoals je vroeger ook voor de RCD / PTT had.
Dat was om te voorkomen dat jij met je afstandsbediening de televisie ontvangst van de buren wegdrukte.

Om draadloze apparatuur te mogen gebruiken is er goedkeuring nodig vanuit de overheid / de instantie die radio frequenties uitgeeft.
In Nederland is bepaald dat alle apparatuur in de 433 & 868mhz reeks in principe vrij toegepast mogen worden.

In Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje ed gaat dat allemaal niet zo makkelijk en moet de draadloze apparatuur toegelaten zijn door de instantie die radio frequenties uitgeeft. De nummers die erop staan zijn vermoedelijk nummers die corresponderen met het toelatingsformulier.

ik kan nog veel meer leuks vertellen over de 433MHz band(433,920), alle apparaten die daar werken hebben geen rechten, gelicentieerde zendamateurs hebben daar primair recht.

Dus naast storing van alle andere draadloze speakers, weerstations, alarms, deurbellen enz gaat jouw deur en alarm er niet meer vanaf(of erop) als bijvoorbeeld een gelicentieerd zendamateur volledig legaal een (breed) amateur televisie signaal uitzend op 434Mhz, aangezien de afstandsbediening maar 0,01Watt mag hebben en de gelicentieerde meer dan 100Watt incl goede buitenantennes kun je raden wie er wint.

De velleman kitjes zijn zo bagger dat het voor iemand met een beetje kennis en een laptop zo te maken is dat hij ALLE codes achter elkaar uitzend en dus jouw alarm en deur open en dicht kan doen, dit heeft ooit al eens beschreven gestaan in het blad computer idee vele jaren geleden.

't is maar dat je het weet