• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde waas na douw op auto

Mattie73

Detailing trainee
17 sep 2019
11
25
Tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest maar ik heb wat hulp nodig over het volgende. Gisteren druk geweest met een verwenbeurt voor mijn nieuwe Porsche waarbij ik vanmorgen met wat douw op de auto niet echt vrolijk wakker werd..... Het lijkt alsof er iets niet lekker zit in de glaze laag gezien de sporen van de machine. In droge toestand gisteren nadat ik klaar was , was hier niets van te zien en leek het een top resultaat. Gebruikte volgorde: dubbel gewassen, Gyeon compound, Gyeon polish, Gyeon prep, Wolfgang paintwork polish enhancer, Wolfgang fusion. Tijdens het gebruik van de Wolfgang enhancer (een glaze toch?) vond ik al dat deze niet lekker reageerde en voelde het alsof deze op sommige plekken niet goed uit te buffen was. Iemand een idee wat hier mis is gegaan?
IMG-5813.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-5812.jpg
    IMG-5812.jpg
    256,9 KB · Weergaven: 134
  • IMG-5806.jpg
    IMG-5806.jpg
    238,1 KB · Weergaven: 128
Als de glaze deze fratsen liet zien en er vervolgens een wax overheen is gegaan, betwijfel ik dat een wasbeurt iets gaat doen. (Anders zou een glaze aftoppen altijd zinloos zijn)

Heb je de wax handmatig aangebracht?
 
Glaze machinaal aangebracht en de Fuzion by hand. Na het wegtrekken van de douw is het bijna niet meer zichtbaar en lijkt het inderdaad op niet goed uitgebufte stukken. Ik weet echter zeker dat ik de Fuzion perfect heb uitgepoetst dus ik vermoed toch iets met die polish enhancer. Voorheen gebruikte ik de Wolfgang glaze 3.0 maar die is uit de handel gegaan. De polish enhancer zou hetzelfde moeten zijn maar vind deze toch anders. De glaze 3.0 bracht ik altijd machinaal op een hoge stand aan waarbij ik deze net zo lang liet draaien tot deze weer droog werd en begon te glanzen (mooi spul). Bij de polish enhancer heb ik deze techniek ook toegepast en wellicht dat het daar mis is gegaan. Ik zit erover te denken de auto binnenkort weer met een overkill shampoo te wassen, Gyeon prep af te nemen en deze keer met de Autoglym super resin polish te behandelen. Daarna uiteraard weer de Fuzion erover te doen. Wat denken jullie? Wat ik me van de resin polish kan herinneren is en werkt deze vergelijkbaar met de "oude" Wolfgang glaze 3.0
 
Ik zou mooi eens afwachten na een of twee wasbeurtjes. Desnoods nog een extra laagje Fuzion, ook al is het maar voor de fun en gemoedsrust
 
Als het alleen met dauw zichtbaar is, dan zou ik het lekker zo laten en genieten van je gedane werk. ;)

De Polish Enhancer en Glaze 3.0 lijken inderdaad ongeveer hetzelfde te doen. Misschien ligt bij de ene de nadruk meer op het fillen en bij de ander op de abbrasives.

Als het je erg stoort, misschien een keer op je gemakkie nogmaals met de Enchancer en wax?
 
Fair enough. :p

Wat ik mij ook nog afvroeg; Had het uberhaupt nog wel zin om de Enchancer te gebruiken na 2-staps polijsten?

Persoonlijk hou ik niet zo van glaze/AIO als je toch al meer tijd steekt in het polijsten. Mocht de glaze nu voor fratsen hebben gezorgd, zou je de betreffende panelen opnieuw (fijn) moeten polijsten om alles te verwijderen en dan opnieuw glaze en/of wax.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoCo