• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vrijdag motorkap met sprayless scratch repair behandelen

rick76

Detailing addict
15 mrt 2010
30
55
Ede
Ik heb sinds vorige week mijn passat uit 2009 opgehaald. De auto zou volgens de verkoper gepolijst worden. Toen ik de auto ophaal zag hij er goed uit. Tot dat ik de auto vandaag gewassen had. Overal swirls en op de motorkap veel steenslag. Ik had al gezien dat wat grotere chips inzaten. Maar nu ik de auto gewassen heb zie ik heel veel kleine pitjes. Ik denk dat de auto vol met filler is gesmeerd. Ik heb al contact gehad met de verkoper. Hij zegt dat hij de auto naar een autopoetser heeft gebracht en er vanuit is gegaan dat de poetser de auto gepolijst zou hebben.

Nu heb ik een vraag over die hele kleine putjes.
Ik heb drie dagen geleden de Blob en nog veel meer spullen gekocht bij carclean. De hele kleine putjes zijn natuurlijk moeilijk om netjes op te vullen. Geheel laten overspuiten is een optie maar die wil ik echt voor het laatst bewaren. Ik weet dat je niet aan steenlag ontkomt. Ik vind het ook niet erg dat er wat putjes inzitten. Kan je ook met een klein stukje spons wat verf over de kap smeren. Zeg maar de gaatjes zo vullen. Laten opdrogen en dan met een microvezeldoek en blob-middel de motorkap afnemen.

hierna de motorkap polijsten met de dap900 Raffini.
 
Ik snap je redenatie, maar ikzou je je vorgestelde methode willen afraden. Als de lak te snel drogt, ben je vooral bezig met de overtollig lak weer weg te halen. En daarvoor heb je aan een fles je blob eliminator in de verste verte niet genoeg. Bovendien denk ik dat je met de psons de net aangebrachte lak gelijk weer uit het putje wrijft. Bij het normale 'putjes vullen' wrijf je er ook niet overheen

Ik zou het toch putje voor putje doen. Heb ik ook eens gedaan. Je krijgt er vanzelf handigheid in. Ik zou het gebied dat je doet wel vooraf even markeren (bijvoorbeeld met tape), zodat je je bij het 'blobben' geen bijgewerkte plekjes over slaat. als je eenmaal aan het vullen slaat, blijf je bezig en verlies je al snel het overzicht voor het blobben.

Uiteindelijk was ik het putjes vullen zat, met name op de voorbumper. Daaom afgelopen zomer de auto (bj 2008) toch naa de spuiter gebracht ;) Wel wetende dat je steenslag toch niet tegen kan houden (dan had het maar geen auto moeten worden, nietwaar?!)
 
Vandaag contact gehad met een autoschadeherstel bedrijf bij mij in de buurt. Ik had meerdere keuzen in het verminderen van de witte puntjes.
A.s. Vrijdag wordt mijn auto behandeld middels het sprayless scratch repair. Ik weet dat het mooiste resultaat het overnieuw spuiten is van de motorkap. Dan was ik rond de 600,- Euro kwijt. Nu worden de putjes met dezelfde lak bewerkt en daarna gepolijst.
De kratertjes zullen blijven bestaan. Hier kan ik meeleven. Het resultaat zal volgens de beste man ongever 95% zijn. De kosten ongeveer 75,- Euro.

Ik zal foto's maken.
 
600 euro om een motorkap opnieuw te laten spuiten ??

Ik ken eigenlijk niets van autospuiten , maar enkel een kap voor deze prijs LIJKT mij toch wel duur ?

wat is dat : "A.s. Vrijdag wordt mijn auto behandeld middels het sprayless scratch repair" ???
 
600 euro is inderdaad wel heel erg veel! De quattro is overgespoten voor 900,- euro + 150,- euro voor een extra blanke lak laag.

Benieuwd naar de foto's!
 
Ik ga er vanuit dat de spatborden ook worden meegenomen ivm kleurverschil. Ook is het uitschuren van steenslagpitjes tijdrovend werk ook al heb je een schuurmachine met P80.
 
ik heb hier een link naar de importeur van het merk.

[mod]Aub geen commerciele links[/mod]

Ik zal foto's vooraf maken, tijdens en het resultaat.
 
@paulus....900 voor een complete overspray!das erg weinig vrind!Ik ben alleen voor mn trims en mn motorkap al 600 kwijt,totale respray betaal ik 2200/2500 voor op mijn manier(usa style dus santen tussen door)
 
Ssr is bij mij en andere collega's geen succes.
Een steenslag reparatie kost eigelijk t zelfde maar dan word er een betere lak
gebruikt dan bij ssr.

De prijzen van overspuiten zijn idd wel verschillend.
De prijs word mede bepaald door de kwaliteit van de lak.
Zelf gebruik ik 1 van de beste lakken omdat je kwaliteit wilt.