• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Corrado G60

Etino

Detailing trainee
24 apr 2015
17
35
Goedendag,

Ik heb een tijd geleden hier tips gevraagd met de vraag wat ik moest kopen, dus zou het ook wel netjes zijn om het resultaat te laten zien.

Ik heb zelf dit stappenplan gevolgd met de volgende producten:
2zgi107.webp

Als eerste, bedankt Carclean en zijn community voor de tips, uitleg en natuurlijk de benodigde spullen.
Wat altijd leuk is bij Carclean bestellen, is dat er altijd meer in de doos zit dan je daadwerkelijk hebt besteld.
Ik heb ook nog de Morello sponge erbij gekregen(hij staat hierboven in het lijstje maar ik hadhem verwijderd), en nog een extra washmitt, en nog wat spulletjes waar ik nu even niet op kom.

Het resultaat valt mijzelf niet tegen, ik moet er immers rekening mee houden dat de wagen veel heeft geleden en een nieuwe laklaag echt nodig is om hem weer netjes te krijgen.
Ik wil de motorkap nog eens overdoen, maar gezien hoe verweerd ie was, valt dit nog zeker niet tegen maar het kan beter.
Ook was het mijn eerste keer, dus er valt nog veel te leren(vooral afplakken voor het polijsten), maar oefening baart kunst.

Hier begon ik mee, ik heb helaas geen detail foto's gemaakt:
2cdib9d.webp

25tzwo9.webp

En dit was het resultaat na het polijsten:
eb5wdz.webp

30xc4g3.webp

Ik heb helaas niet veel verder kunnen gaan, heb namelijk wel de spullen voor het interieur besteld maar door de regen die erna kwam ben ik er niet verder mee gegaan.
Dus wil het over een tijdje nog eens doen om zijn volle potentie eruit te krijgen, maar voordat ik dat ga doen, wil ik eerst alle slechte dingen netjes maken.
Namelijk weer een originele uitlaat, bumper weer zijn uitlaat uitsparing geven, kofferklep ontroesten, deuren vervangen voor nette exemplaren, voorbumper van schroefgaten ontdoen en dan alles spuiten.
Ligt er ook een beetje aan of mijn geld besparing ook echt werkt, anders wil ik de gehele wagen laten spuiten, maar dat is nog even afwachten hoe dat afloopt.

Maar de bedoeling was om de Corrado weer toonbaar te maken, en dat is eigenlijk ook wel gelukt zolang je niet te dichtbij komt :p

Ik was eigenlijk over alle producten wel tevreden, behalve de Dodo Juice Plastic Trim Dresser, maar misschien gebruikte ik het wel verkeerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Etino,

Ik kan me nog wel herinneren dat we aan een lijstje werkten. Super dat je al een stap verder bent.

Eerlijk gezegd... Een Corrado heb ik nog nooit zo glimmend gezien.
Ik kan me wel voorstellen dat er hier-en-daar wat defecnten zitten die je noet makkelijk weg krijgt.
De auto en zijn lak zullen in al die jaren behoorlijk wat te verduren hebben gehad.

Wel gaaf om weer is een Corrado te zien én dat hij ook de nodige liefde krijgt.

Greetz

Daar is hij toch al mooi van opgeknapt! De motorkap lijkt op de foto inderdaad nog een waasje overheen te zitten.

Volgende ronde polijsten wordt ie ook weer een stuk beter van. Nu even genieten van behaalde resultaat en over een paar maandjes gewoon lekker weer een full detail:-)^

Ziet er goed uit!! Heerlijk z'n G60!!!!ook onder de motorkap alles goed onderhouden? G-lader goed gereviseerd op tijd enz? Gaaf dat je hem gaat opknappen! Heb je de delen die je wilde doen met de trim dresser wel goed ontvet met bijv. APC?

Het is inderdaad een heel verschil, moet nog wel het een en ander doen maar dat komt wel goed.
Toevallig heb ik een Corrado erbij gekocht, ditmaal eentje in betere staat, maar moet nog wat spuitwerk aan gebeuren(om alle tupperware weg te krijgen).
Zodra dat gebeurt kijken of ik gelijk een deur en de achterbumper van de G60 kan laten spuiten, dan zijn de schades aan de G60 ook weg.
En dan volgend winter kijken om de gehele G60 te laten spuiten, her en der laat de blanke lak los, maar gelukkig heeft de G60 geen ernstige deuken of roest dus dat scheelt.

De bordeaux rode heeft een heerlijke VR6 onder de kap liggen, en is qua staat beter dan de G60 maar de G60 is een stuk zeldzamer omdat deze een Amerikaan is.
VR6 heeft een Amerikaanse bumper maar die is al verkocht, hij zal tijdelijk met een schade en verkeerde kleur bumper rond rijden totdat ik een kofferklep en achterbumper erbij heb zodat ik die delen tegelijk kan laten spuiten en de VR6 weer origineel staat, dan hoef ik alleen nog maar de koplampen en de grill te vervangen voor VR6 types.

Kiekje van de twee samen:
conv_3136.webp

Mooi hoor. Duidelijk dat je een liefhebber van het model bent. Lijkt me leuk om jouw vorderingen en de ontwikkelingen m.b.t. de beide voertuigen te volgen.
Veel succes natuurlijk en tot een volgende update.