• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Detroit 18'' Detail - C.Pro Dlux

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
29
Een aantal maanden geleden de volgende velgen aangeschaft:

Ze waren niet echt vies maar ze hadden zeker wel een beurt nodig! Zelf wist ik niet hoe ik dit goed moest aanpakken dus heb een nieuw topic aangemaakt op het forum en ben erg goed geholpen. Nieuwe spullen waren vrijdagmiddag net voor 4 uur besteld en zaterdagochtend om 10 uur binnen. (top service van carclean!).

Twee van de 4 velgen had ik al een week daarvoor gedaan maar wou deze opnieuw aanpakken omdat ik geen ironx had gebruikt op de velgen voordat ik ze had gepolijst en ook had ik geen sealant gebruikt. Alle banden had ik ook al schoongemaakt met APC 1:4. Hier zijn alleen geen foto’s van.

Producten die ik heb gebruikt:
- PB Slick & Suds
- Sonax velgenreiniger
- C.Pro Iron.X
- Meguairs klei
- Monello Mezzo & Finale
- C.Pro Eraser
- C.Pro Dlux
- Meguairs APC 1:4
- 4'' pads

Waarom ik Sonax heb gebruikt? Ik was vergeten pb spray & rinse te bestellen…

Stappenplan die ik heb gevolgd:
1. Velgen wassen met Slick & Suds
2. Ingespoten met Sonax velgenreiniger en in laten werken
3. Opnieuw gewassen + Afgespoelen en ingespoten met ironx en in laten werken
4. Velgen gedroogd en weer ingespoten met ironx
5. Gekleid
6. DAP900 mezzo op wit en finale op zwart
7. Velgen ontvet met C Pro eraser
8. Behandeld met C Pro Dlux

Je zult vast denken, waarom 2x ingespoten met IronX? Dat heeft de volgende reden: ik had vele filmpjes op internet gezien dat ironx na een paar minuten rood/paars kleurde. Alleen bij mij gebeurde er niets? Je kon het alleen zien toen ik de velgen ging afspuiten, want toen kwam er vanuit de rand tussen de band en de velg het welbekende ironx ''bloed''. Waarschijnlijk heeft de reiniger van Sonax dezelfde werking als ironx?

Foto’s voor:

DSC00606_zpsad8fb8ad.jpg


DSC00631_zps5a5d52d6.jpg


DSC00632_zps97c0f7fb.jpg


DSC00633_zps335c832e.jpg


Sonax velgenreiniger aan het werk:
DSC00634_zps92f25f51.jpg


DSC00636_zpsa1946002.jpg


Gewassen:
DSC00639_zps762d3af7.jpg


DSC00640_zps0d312618.jpg


Iron.X, alleen op deze plaatsen te zien:
DSC00647_zps51e9a5aa.jpg


DSC00648_zpsa35bca56.jpg


Polijsten, tijdens en na:
DSC00653_zpsfe48df90.jpg


DSC00667_zps38ae9deb.jpg


Ontvet:
DSC00670_zps9d457bd9.jpg


Dlux behandeling:
DSC00671_zps2959ff75.jpg


DSC00672_zpsee534b0e.jpg


Oneffenheden die ik netjes weg heb kunnen krijgen!:
DSC00676_zpsebea745f.jpg


DSC00677_zpsa8b4fc9e.jpg


Er zit een veeg van mijn vinger op de plaatst waar dat zwarte plekje eerst zat. Zaterdag gaan ze onder de auto, dan zal ik opnieuw een foto posten!

Ik ben erg tevreden met het resultaat! Het enige probleem wat ik had ondervonden toen ik bezig was is dat ik veel moeite moest doen om het polijstmiddel van de velg af te krijgen. Iemand een idee hoe dit kwam? Ook werd tijdens het polijsten mijn witte pad nog steeds erg zwart…
 
Ik vind deze hoogglans versie mooier dan de "normale" matte versie van deze GTI velgen.

Hoe is het gebruik van DLUX bevallen, is het makkelijk te verwerken? Zodra mijn velgen terug zijn van de reparateur wil ik ook DLUX aanbrengen.
 
@jjonkie en ik heb haar nog zo uit de foto proberen te knippen dat het niet opviel :D

@VW_Marcel Ik vond Dlux zelf wel makkelijk te verwerken, heb er geen problemen mee gehad!
 
Net resultaat.

Tipje voor de volgende keer, plak de uiteinde van het doek vast met een stukje tape, dit voorkomt krampachtig vasthouden en de kans dat het doekje valt is nihil

20121007_121834_zps778061bf.jpg
 
Ziet er netjes uit!

Had graag mijn vers gecoate velgen ook in de Dlux gezet maar het spul is pas eind volgende maand weer op voorraad, zolang heb ik niet, dan maar wheelwax.
 
Ik heb mijn velgen ook in de Dlux gezet, maar ik kan wel vertellen dat het afnemen zeer stroef verloopt ondanks dat ik slechts een dun laagje had aangebracht. Het aanbrengen gaat vrij gemakkelijk, echter is het moeilijk te zien waar je geweest bent. 50/50- overlapping is dus aan te raden. Verder is de droogtijd ca. 15 minuten, afhankelijk van de temperatuur.

Wacht niet te lang met afnemen, want je hand krijgt het zwaar :sob:

Zijn er trouwens meerdere die dit kunnen bevestigen? Anders ligt de fout bij mijzelf :(
 
Knap resultaat:)^

Ik denk dat jjonkie doelt op het feit dat je de velgen in de woonkamer mag "doen".

Goede tip van Nicknameless mbt die tape. Werkt idd een stuk prettiger.

@Guy Het afnemen gaat inderdaad stroef. Staat ook in de beschrijving bij het product op de site van Carclean: Neem het overtollige product af met een suede microvezeldoek na ongeveer 3-5 minuten. Dit kan vrij stroef gaan en is normaal. De velg daarna minimaal 24 uur droog houden.
 
Sorry van de late reactie, maar van het stroef gaan heb ik nauwelijks tot niet gemerkt. Heb ze maandag gedaan en zaterdag haal ik ze weer uit de schuur.
Ik hoop dat het bij mij dan goed is gegaan. Dat zal ik vanzelf wel zien aan de beading denk ik?!