• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW golf 3

VWjeffrey

Detailing rookie
9 okt 2011
8
0
Gisteren een roze/witte golf 3 onder handen genomen, het was de bedoeling deze weer rood te maken :lol
Had helaas niet heel veel tijd anders had ik het wat uitgebreider gedaan.
Ben toch tevreden over het eindresultaat. :-d

Gebruikte spullen:

Dodo Juice 'Born to be Mild'
Mequiars APC
Iron X
mequiars klei
spray & wipe als glijmiddel voor de klei
raffini inizio forza op een oranje pad ( had eerst een test spot met mezzo gedaan maar de forza gaf beter resultaat )
raffini finale finish op een groene pad
natty`s paste wax blue
Ramen met mequiars glas cleaner
kunststof met Meguiars Ultimate Protectant
3 M tape
Poorboys World Chenille Wash Mitt
2 emmers
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel

En natuurlijk de DAP 500 :-d binnenkort toch maar is een 900 aanschaffen.

Foto voor de behandeling:

15f3dae.webp

Velgjes in de iron X ( heb ze eerst schoongemaakt met velgen reiniger ) Had een klein flesje gekregen bij een bestelling bij carclean en ben helemaal overtuigd. Binnenkort een grote fles aanschaffen :-)^
mipc42.webp

Deel van de motorkap met inizio forza

Deel van het dak met inizio forza behandeld.

2hpu6ae.webp

Paneel voor:
2e6e8ia.webp

Paneel na:
wlq04i.webp

Na de behandeling:

2e6emox.webp

Zo die is echt weer mooi rood geworden zeg! Knap resultaat :-)^

Strakke velgen, mijn favoriete velgen! Alleen die ballonbanden staan nergens naar, laag profiel banden eronder en verlagen :jippie

Mark1986 zei:
Ziet er weer keurig uit! Ik heb zelf ook zo'n golf gehad (1997, milestone sport, dragon green als kleur).

Deze is uit 1991 en is zijn hele bestaan alleen maar door de krasstraat gegaan en af en toe is er een prutje schilpad wax overheen gegaan :-/

Volgend jaar ga ik hem weer onder handen nemen maar dan 2 dagen lang. :-)^

Paulus de Boskabouter zei:
Zo die is echt weer mooi rood geworden zeg! Knap resultaat :-)^

Strakke velgen, mijn favoriete velgen! Alleen die ballonbanden staan nergens naar, laag profiel banden eronder en verlagen :jippie

Daar ben ik het helemaal mee eens. En dan voornamelijk het laatste. ,^^

Ik heb binnenkort ook zo`n gevalletje verwaarlozing. Maar waar ik benieuwd naar ben is of het kleien wel zin heeft in zo`n geval. Het lijkt me zeer lastig en tijdrovend om m`n supernatural klei te gebruiken op een auto die oud is en blijft..

Wellicht de TS een mening hierover? Merkte je verschil met kleien?

Golf ziet er een heel stuk beter uit!

Robert

Ik heb wel eens een verweerde rood/roze auto gedaan.
Als de verwering redelijk ernstig is, zal de vervuiling IN de poriën van de lak gaan zitten, en wel zo diep dat je deze met kleien bijna onmogelijk schoontrekt...
Best is gewoon aantal plekken proberen, merk je dat er niets afkomt, gewoon gaan polijsten ;)

Mooi resultaat. Echt een dankbare kleur.

Maar wat ik me afvroeg: Waarom plak je je dak af in het midden? Ik meen me te herinneren dat het afgeraden wordt om af te plakken voor een 50/50.

Forza is wel aan de zware kant dit had je ook kunnen behalen met Mezzo.
Eerst testspot doen,niet zomaar naar de zwaarste grijpen.

Beetje kort door de bocht Jerry...
Eens met het laatste deel over testspot, maar ik heb het al meer dan eens meegemaakt dat kleur ophalen met Mezzo niet meer te doen was!

jerry306 zei:
Forza is wel aan de zware kant dit had je ook kunnen behalen met Mezzo.
Eerst testspot doen,niet zomaar naar de zwaarste grijpen.

Wie zegt dat ik geen testspot heb gedaan? Heb ik wel gedaan en forza is mijn keuze geworden.
Heb het gelijk even aangepast dat ik een test spot heb gedaan. :-)^

Zirx zei:
Mooi resultaat. Echt een dankbare kleur.

Maar wat ik me afvroeg: Waarom plak je je dak af in het midden? Ik meen me te herinneren dat het afgeraden wordt om af te plakken voor een 50/50.

Oke dat wist ik niet, niet meer doen dus? Kan je ook uitleggen waarom het afgeraden word? Vind het persoonlijk fijner werken om de motorkap en het dak in 2 delen te splitsen.