Afgelopen zaterdag de Polo van mijn zwager onder handen gehad.
Deze had hij voor goed een maand terug voorzien van nieuwe spatborden en nieuwe rechterdeur dus ook de lak.
Iedereen weet dat je dan een groot verschil tussen de nieuwe lak en bestaande lak ontstaat omdat er op de nieuwe lak geen swirls e.d. aanwezig is en op de oude lak wel.
De swirls die op de oude lak aanwezig was viel op zich mee maar om alles weer op een geheel te krijgen nam de nodige tijd in beslag.
Enkele krassen helaas ook niet geheel weg kunnen werken maar wel zodanig gekregen dat ze niet meer zo direct opvallen als voorheen.
Helaas daardoor niet de velgen en de binnenzijde mee kunnen nemen maar dit mocht ook later zoals hij al had aangegeven.
Hieronder in stappen wat ik zoal heb gedaan.
1. Velgen met IronX ingespoten en vervolgens de auto gewassen met de DJ BtbM.
2. Met de PB elstatic clay i.c.m. DJ Born slippy en daarna wederom gewassen.
3. Rotary met de gele pad (5) en daarop de CG V-34 twee passes m.u.v. de nieuwe lak.
4. Rotary met de witte pad (2) en daarop de CG V-36 1 pass wederom m.u.v. de nieuwe lak.
5. Dap900 met finish pad en CG- V-38 1 pass met nu wel de nieuwe lak behandelen.
6. SCG Nano Seal met de DAP en finish pad aangebracht.
7. SCG Nano Glaze met de DAP en finish pad aangebracht.
8. SCG Barrier reef met de DAP en finish 2x aangebracht.
9. Trims met de Smartgel behandeld.
10. Glas met de Meg. Glass cleaner pro schoongemaakt.
11. Banden voorzien van Wolfgang black diamond.
Voordat er vragen komen over de volgorde van stap 4 en 5 klopt deze wel.
Bij SCG moet je deze volgorde aanhouden.
Hierbij nog wat foto's bij het verhaal.
Als eerst voor een paar die na het wassen en kleien zijn gemaakt.
Hieronder is het verschil redelijk goed te zien
Hieronder de eindresultaat foto's
Bedankt maar weer voor het lezen.
Deze had hij voor goed een maand terug voorzien van nieuwe spatborden en nieuwe rechterdeur dus ook de lak.
Iedereen weet dat je dan een groot verschil tussen de nieuwe lak en bestaande lak ontstaat omdat er op de nieuwe lak geen swirls e.d. aanwezig is en op de oude lak wel.
De swirls die op de oude lak aanwezig was viel op zich mee maar om alles weer op een geheel te krijgen nam de nodige tijd in beslag.
Enkele krassen helaas ook niet geheel weg kunnen werken maar wel zodanig gekregen dat ze niet meer zo direct opvallen als voorheen.
Helaas daardoor niet de velgen en de binnenzijde mee kunnen nemen maar dit mocht ook later zoals hij al had aangegeven.
Hieronder in stappen wat ik zoal heb gedaan.
1. Velgen met IronX ingespoten en vervolgens de auto gewassen met de DJ BtbM.
2. Met de PB elstatic clay i.c.m. DJ Born slippy en daarna wederom gewassen.
3. Rotary met de gele pad (5) en daarop de CG V-34 twee passes m.u.v. de nieuwe lak.
4. Rotary met de witte pad (2) en daarop de CG V-36 1 pass wederom m.u.v. de nieuwe lak.
5. Dap900 met finish pad en CG- V-38 1 pass met nu wel de nieuwe lak behandelen.
6. SCG Nano Seal met de DAP en finish pad aangebracht.
7. SCG Nano Glaze met de DAP en finish pad aangebracht.
8. SCG Barrier reef met de DAP en finish 2x aangebracht.
9. Trims met de Smartgel behandeld.
10. Glas met de Meg. Glass cleaner pro schoongemaakt.
11. Banden voorzien van Wolfgang black diamond.
Voordat er vragen komen over de volgorde van stap 4 en 5 klopt deze wel.
Bij SCG moet je deze volgorde aanhouden.
Hierbij nog wat foto's bij het verhaal.
Als eerst voor een paar die na het wassen en kleien zijn gemaakt.
Hieronder is het verschil redelijk goed te zien
Hieronder de eindresultaat foto's
Bedankt maar weer voor het lezen.