• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo,

Gisteren heb ik de dof witte VW Polo van een van mijn buren gedaan. Ik had de motorkap al is gedaan om te testen, zoals je kunt zien op de voor-foto's.
Dit was toch een van de grootste projecten die ik ooit heb gehad! Ik heb heel hard gewerkt en een paar keer mijn vader om advies gevraagd. Uiteindelijk hielp alleen hard boenen met een handpad en Autoglym Paint Renovator!
Met de excenter ging niet zo goed. Hiermee kon ik telkens de banen zien die ik gepoetst had en de auto had ook veel randjes dus met de excenter kon je er niet zo goed bij. Ik moet binnenkort maar is kijken of ik wat M80 en M83 kan krijgen, dan kan ik wat meer met de machine oefenen.

Werkwijze:
Wassen met NXT, zwarte stipjes kreeg ik bijna allemaal weg met een Powersponsje
Kleien, maar er kwam niks van de lak af:(
Poetsen met de hand, sommige stuken met excenter en groene lc pad en Autoglym Paint renovator
Autoglym High Definition Wax
Trims met ASD
Banden met Meg's bandengel
Roest op wielen bijstippen met verf, en grootste stukken spuiten

Interieur uitzuigen
Dashboard en stoelen reinigen met APC 1:4
Dashboard zwart maken met Autoglym Vinyl & Rubber Care (superspul, komt een mooie zwarte kleur op)


Foto's:

Voor
DSC_0067800x600.jpg


DSC_0068800x600.jpg


DSC_0069800x600.jpg


DSC_0070800x600.jpg


DSC_0071800x600.jpg


DSC_0072800x600.jpg


DSC_0073800x600.jpg



Na
DSC_0082800x600.jpg


DSC_0083800x600.jpg


Dit wiel kreeg ik nog helemaal schoon met een sterke velgenreiniger van Autoglym (professionele lijn)
DSC_0084800x600.jpg


DSC_0085800x600.jpg


Een wiel dat gespoten en bijgestipt is
DSC_0086800x600.jpg


DSC_0087800x600.jpg


DSC_0088800x600.jpg


DSC_0089800x600.jpg


DSC_0090800x600.jpg


DSC_0091800x600.jpg


DSC_0092800x600.jpg


DSC_0093800x600.jpg




Jammer dat de zon weg was. Ik hoop dat jullie de reflectie kunnen zien in de na foto's ;) Het was erg lastig om een witte auto te doen want je ziet ook niet echt waar je alles op smeert. Ben er wel trots op!



Groeten Matthijs
 
Mooi resultaat Matthijs. :party:

Misschien zou je in plaats van de M80 en M83 ook eens kunnen overwegen om met de SSR-lijn van Poorboys World aan de slag te gaan. Deze zijn naar verluidt iets gemakkelijker te verwerken. Als mijn M80 en M83 opzijn, ga ik waarschijnlijk ook overstappen.
 
Goed werk, Matthijs. Verschil is duidelijk te zien, ondanks dat het een witte auto is. Die naafkapjes zijn idd van kunststof, dus kunnen gemakkelijk gedaan worden. En ... de buren klagen iig niet over auto's detailen. Niet ieder z'n buurman/-vrouw snapt dat namelijk.
 
Zeer strak resultaat Matthijs !!:)^

Lichte auto's zijn altijd lastig om een zichtbaar resultaat op te behalen, maar dat is jou zeker gelukt !!

Die buren mogen blij zijn met je :ja
 
Typhoon zei:
Mooi resultaat Matthijs. :party:

Misschien zou je in plaats van de M80 en M83 ook eens kunnen overwegen om met de SSR-lijn van Poorboys World aan de slag te gaan. Deze zijn naar verluidt iets gemakkelijker te verwerken. Als mijn M80 en M83 opzijn, ga ik waarschijnlijk ook overstappen.

ik dacht juist dat de M83 makkelijker was dan de SSR-1???
 
Paultjuh zei:
ik dacht juist dat de M83 makkelijker was dan de SSR-1???

Nope, ten eerste kun je de M83 beter vergelijken met de SSR 2.5, ten tweede is de SSR gebruiksvriendelijker (makkelijker). De SSR1 is lichter, en nog makkelijker te verwerken. :ja
 
Inderdaad, de SSR2.5 is makkelijker dan de M83, M83 kan nogal temperamentvol zijn, als het gaat gommen (wat nog wel eens gebeurd), dan is het een b*tch om te verwijderen! SSR2.5 heeft hier geen last van en je kan er dus lekker mee doorwerken, deze bevat meer olieen dan de M83. Als ik moet kiezen tussen de M83 of de SSR2.5 dan wordt het toch echt de laatste!
 
even naar de garage gelopen... ben in de war met M80 :-"
want kan me nog herinneren dat die aangeraden werd en niet de ssr1
 
M80 = 'Speed Glaze', SSR1 is een polish / scratch remover, niet helemaal 1:1 vergelijkbaar denk ik.

Maar de SSR lijn bevalt mij erg goed moet ik zeggen.
 
Is weer typisch Meguiar's :-"

M80 is een compound met voedende bestanddelen. Dus een polish en glaze. ;) SSR1 is alleen een polish.

Confused? :-b