• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

@tamer gelukkig zijn er ook schade bedrijven die meedenken.

Soms moet je ze wat woorden in de mond leggen en zeker dingen durven vragen. Gewoon open kaart.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Precies @DKBM ik heb helaas ook wat slechte ervaringen hiermee. Nu heb ik wel wat jongens in mn kring die in de schadeherstel zitten, maar blijf toch altijd afwachten hoe het resultaat zal zijn.
Wij kijken toch anders tegen dit soort dingen aan, al zijn die jongens ook liefhebbers.
@GeBas dat klopt, gaat ook wel goed komen joh, ik ben het meest bang voor kleurverschil eigenlijk en eventueel het gezeik daarna, maar ik blijf positief ;)
 
@tamer Ik heb je foto's even bewerkt, en waar ik zie dat er een vrij scherpe vouw in de kunststof bumper zit/heeft gezeten, heb ik fel groen gemaakt. Als je dat naast je originele foto's legt, zul je het ook wel zien. Overigens is de lak ter plekke niet voor niets verdwenen: een beetje buigen is geen probleem, dan volgt de lak de kunststof wel, maar er is een grens waar de lak de kunststof niet meer kan volgen. Je ziet dus plekken waar de lak verdwenen is door schaven/krassen/schuren van de andere auto, en plekken waar de lak er af gebarsten is, doordat de kunststof te sterk gebogen/gevouwen is ter plekke.
Tamer1.jpg Tamer2.jpg

Ik kan @The Joy Of Detailing wel taggen (maar pas als je "The J" hebt ingetypt). Jan: zie de post van tamer.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Dag Tamer,

Sorry voor mijn late reactie...

Alleerst zeer knappe velgen! Daarnaast heel jammer van de schade aan je bumper,... dit wens je niemand toe natuurlijk.
De foto's lijken mij duidelijk te zijn, ik vermoed dat je bumper "gewoon" uit de geleider in het spatbord is geduwd en de bumper er "gewoon" terug in kan geduwd worden, mits je de torx schroefjes even los maakt aan de zijkant van de wielschaal.

Mocht er verder geen steuntje zijn afgebroken en/of iets naar binnen zijn geduwd dan is dit een perfect voorbeeld voor een spotrepair. De schade lijkt al bij al goed mee te vallen, buiten wat krassen zie ik geen ernstigere schade.
Wat gaan ze bij een spotrepair doen? Ze gaan zo weinig mogelijk demonteren, tenzij dit nodig is. Je bumper blijft op de auto zitten en ze gaan de krassen uitschuren, als het nodig is, worden de diepere krassen opgevuld met plamuur. Dan komt er plaatselijk wat grondlak over en dan kan de bumper gespoten worden, deze zal ergens onder de grill (waar je VW embleem zit) "uitgespoten" worden, dit is het moeilijkste deel. Een goede spuiter die weet wat hij doet kan dit praktisch onzichtbaar afwerken, soms is het nodig om de uitspuitzone even lichtjes te polijsten. Voor een gelijkaardige schade mag je ong. €150-200 tellen alles incl.
Ik wil je niet afschrikken maar jouw kleur is niet de meest leuke om te spuiten, omdat deze toch wel delicaat is om in de juiste tint te krijgen. Jouw bumper is van plastic en je spatbord is van metaal, de metallic in je lak reageert anders op beide materialen waardoor je wat kleurverschil kan krijgen... Ook hier is de ene garage er beter in dan de andere.

Wat betreft je verzekering, ik vermoed dat je in Nederland bent verzekerd? Hoe dit in het Noorden precies loopt durf ik niet met 100% zekerheid zeggen maar hier in België durft de verzekering soms wel moeilijk doen als het over parkeerterreinen gaat, hier durven ze soms toch de 50/50 uitspraak te doen... Maar ik zou gewoon jouw verzekeringsmakelaar contacteren, hij of zij weet je perfect te vertellen waar je voor komt te staan. De verzekering werkt samen met "erkende garages" om de herstelling uit te voeren, maar je mag natuurlijk zelf eentje kiezen, eventueel eentje die door hun erkend is. Dan stuurt de verzekering een herstellingsopdracht door naar die betreffende garage en dan kan je langs de garage gaan voor een afspraak en dan zullen ze foto's nemen van je wagen en een bestek opmaken. Vaak is het mogelijk om 's morgens je wagen af te zetten aan de garage en dat je 's middags of 's avonds al de wagen kan gaan afhalen (afhankelijk van de drukte e.d natuurlijk).

Succes ermee! Maar dat komt wel allemaal goed ;)
 
Laatst bewerkt:
@AndyVR geen excuses nodig, ben blij dat je het wat opheldert voor mij. Ok, ik had niet gehoopt dat je met spotrepair zou aankomen eerlijk gezegd haha, nu word ik een beetje onzeker over de diensten wat betreft de spuiter. Wat betreft de situatie heb je gelijk denk ik, de bumper is er daar uitgedrukt en lijkt er op dat hij terug geduwt kan worden. Buiten de krassen om heb ik nog niet echt goed gekeken naar vervormingen in de bumper, zal morgen nog eens kijken, het was al een lange dag. Ik verwacht wel in mn recht te staan eigenlijk.
Kijk wordt de schade goed hersteld dan maakt het mij niet uit, als het vergoed wordt. Alleen vind ik het wel een beetje krom, want je zal nu iets hebben dat de ene kant dadelijk strak is en de andere kant gebruikt en dat wil ik niet ;)
 
  • Leuk
Reactions: Altos en AndyVR
@tamer kan je het voor een klein extraatje niet op een akkoordje gooien met het schadeherstelbedrijf?
Zodat deze een spotrepair doorgeeft aan de verzekering, maar eigenlijk de hele bumper spuit?
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Jee zit net alles even te lezen, velgen goede keuze maar wat balen van die sukkel die je niet hoort of ziet ondanks alle hulpmiddelen. Vorig jaar ook zoiets mee gemaakt iemand die gewoon even mijn halve zijkant meenam terwijl ik de toeter volledig bediende.
Hopelijk word het netjes opgelost en ben je straks weer blij met een vers gespoten voorkant.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Dank je wel @schaef lijkt wel hoe meer liefhebber je bent, hoe meer we in aanraking komen. Het gebeurt helaas, vandaag offerte laten maken, morgen maar even alles opsturen/mailen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ondanks het ongelukje van het weekend keek ik vandaag uit naar de verlaging en het monteren van de velgen. Ik heb de velgen, naafkapjes en wielboutkapjes nog 2 keer behandeld met cure. Het monteren van de veren verliep gelukkig soepel, ik heb de stelpotjes voor nu achterwege gelaten.
20200817_210058.jpg
20200817_210050.jpg

20200817_211233.jpg


20200817_211110.jpg

Ik ben er tevreden mee moet ik zeggen. Niet te laag, niet te hoog en rijdt comfortabel. Wielkasten zijn mooi gevuld doordat ik voor het scirocco model heb gekozen, alles past perfect. Kleur van de velgen doet het goed op de kleur vam de auto denk ik. De velgen zijn niet spectaculair, maar geven naar mijn mening toch een schone oem uitstraling op de auto :)
 

Bijlagen

  • 20200817_211249.jpg
    20200817_211249.jpg
    158 KB · Weergaven: 0
Velgen niet spectaculair? Juist wel!
Ziet er super netjes uit, mooie velgen, netjes verlaagd.
Er is genoeg moois te zien aan de auto maar niet overdreven en direct in your face, top gedaan.

Binnenkort gaat mijn auto ook 2 a 2,5 cm omlaag.
mooi genoeg om het verschil met normale veren te zien en nog hoog genoeg om normaal de drempels te kunnen beklimmen :cool:
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Wauw. Super mooi!
Waar heb jij de veren laten monteren?
Ik heb hier in de buurt al verschillende bedrijven gemaild voor het plaatsen van eibach veren. Maar sommigen vragen hoofdprijzen. En anderen reageren niet.
 
  • Leuk
Reactions: tamer