• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee verwijder ik het beste vliegen (lijkjes)

JWMK5

Detailing rookie
12 jul 2008
25
0
Op welke manier haal ik het beste vliegen van m'n auto. Tijdens de reguliere wasbeurt moet ik nog aardig boenen.
Is er een goedwerkend product waarmee ik de voorkant voor het wassen in kan sprayen en even laten weken zonder dat het de waxlaag verwijderd.

Wie heeft er ervaring met Poorboys Bug scuash.
Is dit verdund geschikt om te sprayen :weetniet
 
Bug squash gebruik ik altijd op mn bumper als Pre-wash.
Verdund 3 delen water 1 deel product.
Het zal je wax niet volledig strippen maar toch wel aantasten ,ik wax mn bumper en de rest van de wagen toch na elke was beurt dus voor mij maakt het niets uit.
 
PB Spray & Wipe doet het ook al heel aardig (tip als je geen wax wilt verwijderen), dus Bug Squash zal zeker werken....



De bugshifter is ook wel handig. (Uiteraard niet boenen...)
 
men neme 1 handoek en dompelen deze onder in warm water. Deze een paar minuten op de auto, over de vliegen heen leggen. En de handoek samen met de vliegen van auto halen :grinning:
 
JWMK5 zei:
Is de spray and wipe dan ook geschikt om te weken of zal het te snel verdampen ?


Ik heb het in de garage getest (daar zal het minder snel opdrogen dan in de felle zon/hitte), even goed insprayen, en voorzichtig afnemen met een zachte MF spons of doek. Dat werkte opvallend goed, zeker gezien het feit dat het geen 'bugspray' is.

Ik heb ook een insectenverwijderaar van Holts (staat niet meer op de site), maar die geeft veel meer rommel. Die gebruik ik alleen vóór het wassen om te laten inweken, maar nooit tussendoor. Juist om even wat lijkjes te verwijderen van een verder schone auto is de Spray & Wipe ideaal, die laat meteen een mooie finish na.

Bij het wassen gaat het uiteraard ook goed met de HD reiniger. Ik doe hetzelfde als Bas, alleen spray ik zonodig eerst wat van die insectenverwijderaar op de plekken waar nog lijkjes zitten (na het foamen), die laat ik even intrekken en spuit ze vervolgens weg met de HD.

Hier is er een insectenverwijderaar van Valma dat zal net zoiets zijn. Maar dit soort sprays zijn m.i. alleen geschikt om te gebruiken voor het wassen, of om onderweg je ruiten even te doen. Op de lak laten ze geen streeploos resultaat na, in tegenstelling tot Spray & Wipe
 
ik heb laatst bug en tar remover gebruikt ,
even laten intrekken en daarna fgewssen met washmitt maar dat wa sniet goed voor de mitt ,hij voelde heel anders aan en heb hem maar in de wasmachine gedaan
 
Heb het ook staan, maar ben er niet erg kapot van, nooit geweest ook. Maar B&T Remover moet je m.i. net zo gebruiken als een QD e.d., dus met een foampad aanbrengen, en met een MF weer afnemen. Denk niet dat het lekker werkt icm water....
 
de geur van de bug and tar remover is wel lekker :ja laatst doek laten liggen in de auto, rook er helemaal naar

maar vind het ook niet zo'n geslaagd product, laatst wat langgezeten vliegjes proberen te verwijderen maar ging echt met moeite... toch eens kijken naar iets agressievers want laatst een cliootje gedaan met echt oude vliegenlijkjes en die gingen er haast niet af.. ]-0

maar dan zou de spray and wipe een goed passend alternatief zijn?
 
Of het geschikt is voor echt aangekoekt spul weet ik niet, maar voor redelijk 'verse' lijken werkt het prima. Voor het zware werk zal de Bug Squash beter zijn vermoed ik (zelf nog niet gebruikt).

Spray & Wipe is wel een echte alleskunner, dus m.i. onmisbaar in je collectie.
 
MrSandman zei:
men neme 1 handoek en dompelen deze onder in warm water. Deze een paar minuten op de auto, over de vliegen heen leggen. En de handoek samen met de vliegen van auto halen :grinning:

klopt, zo doe ik het altijd met de motor
werkt perfect!
 
Misschien is die warme vochtige handdoek voor jou ook een idee, dat reinigt de huid ook perfect! :grinning:

Je kunt hem ook preventief gebruiken, als een soort burka zeg maar. (Dan zou ik wel een droge nemen). :D