• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom service ook wat waard is...

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Betekenis 'service'
ser·vice (de; m; meervoud: services)
1. de zorg waarmee een bedrijf zijn klanten behandelt
2. (sport, o.a. tennis, volleybal) het opslaan van de bal

Service... wat is dat nou precies. Voor de een belangrijker dan voor de ander. Het is net als een verzekering, je hoopt dat je er nooit gebruikt van hoeft te maken maar je bent er heel blij mee als je het toch nodig hebt. Wij bij Carclean.com vinden service heel belangrijk, het is een van de belangrijkste redenen waarom we zo gewaardeerd worden in deze branche. Uiteraard is het niet oneindig en houdt het wel ergens op maar we proberen wel altijd mee te denken en een goede oplossing te vinden.

Als voorbeeld de situatie waarbij de schakelaar van een vergelijkbaar apparaat als een DAP500 kapot was gegaan. Een pennetje was afgebroken en de schakelaar blijft niet meer zitten. Aangezien de machine de naam van de shop draagt was deze klant met goede moed in de digitale pen geklommen of er nog een onderdeel verkrijgbaar was, het is immers hun eigen machine. Wat blijkt, er zijn helemaal geen onderdelen verkrijgbaar voor de machines. Die verkoopt dus alleen de machines tegen een lagere prijs maar als je er wat mee hebt buiten garantie is het pech hebben en mag je hopen dat iemand anders het wel heeft.
De reactie van de shop:
Service.jpg



Uiteraard is het niet de bedoeling dat wij het onderdelenmagazijn zijn voor andere merken maar het is ook weer zo zonde dat een machine weg gegooid moet worden alleen vanwege een schakelaartje. Dus voor deze klant zijn we gaan zoeken tussen onze oude machines en hebben wij nog een schakelaar kunnen regelen. Zouden we niet het onderdeel hebben liggen dan gaan we naar de fabriek om te vragen of die nog iets heeft liggen, we doen in ieder geval een goede poging om het onderdeel te verkrijgen.

Dit komt uiteraard niet alleen voor met machines maar ook met andere producten waar andere shops alleen maar zichzelf profileren als "de goedkoopste op internet". Maar dat is zelden zonder ergens anders iets na te laten. De goedkoopste zijn én goede service is een combinatie die zelden mogelijk is. Uiteraard mag iemand zelf de keuze maken waar hij of zij iets koopt en kijken we niemand scheef aan als de prijs doorslaggevend is. Maar we willen ook wel eens laten zien waarom goede service belangrijk is.
 
En wie zou die klant toch zijn ;)

Ik heb de betreffende machine ook via mijn vader gekregen en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken luidt het gezegde. In eerste instantie heb ik me dus gewend tot de winkel waar het apparaat vandaag komt, maar die reageert dus doodleuk zoals hierboven... niets geen service, alleen maar dozen schuiven en geld opstrijken, verder helemaal niets !

Met deze post wil ik nogmaals de uitstekende service van Carclean benadrukken !

Mocht je ooit enige twijfel hebben over de aanschaf bij Carclean of een concurrent die net een paar euro's goedkoper lijkt te zijn, denk dan eens aan dit ogenschijnlijk simpele voorbeeld en hoe Carclean daar mee omgaat !
 
Ook hier zeer tevreden, service met een hoofdletter S! Mijn DAP wilde niet meer uit. Mailtje gestuurd, nieuwe versie van de schakelaar meegestuurd met de volgende bestelling, inclusief beschrijving wat te doen. Geen gedoe met bonnetjes, verlopen garantie enzovoort. Gaat zo door!
 
Service... Jammer dat dit vrijwel nergens meer een ding is. Bij Carclean echter zeker wél.

In mijn geval heb ik niet veel te besteden en is zelfs de kleinste bestelling dus al groot. Echter heb ik mij nooit als een kleine klant gevoeld bij Carclean; Service, hoe dan ook. :)

Toevallig ben ik de laatste weken met enkele webshops bezig om bestellingen te annuleren, geld terug te krijgen, beschadigde producten te retourneren, onvolledige bestellingen compleet zien te krijgen, lange levertijden door Corona, lange wachttijden aan de telefoon en reactie op e-mails, etc.
Na wat verdiepen in de stof en wetgeving, kwam ik ook onderzoeken en tests tegen waaruit blijkt hoe groot dit probleem eigenlijk is; Flink veel webshops en andere koop-op-afstand scoren ontzettend laag. (Terwijl zij aangesloten zijn bij een keurmerk en hoge scores laten zien)

En dan bestel je weer bij Carclean; Geen gezeik, volgende dag in huis en mocht er onverhoopt iets niet goed zijn gegaan tijdens vervoer o.i.d, dan is het binnen no-time netjes opgelost.

(Het kan dus wél, waarom bij velen dan niet?)
 
Eerlijk gezegd, vraag ik me af of wat bovengenoemde 'dozenschuiver' doet wettelijk is toegestaan. Voor dure apparaten (en auto's) geldt volgens mij dat er minimaal 10 jaar na aankoop nog vervangende onderdelen geleverd moeten kunnen worden. Nu weet ik niet wat de leeftijd van het bovengenoemde apparaat was, op het moment dat de schakelaar kapot ging, maar ik denk dat de 'dozenschuiver' juridisch fout zit.
 
Eigenlijk is het raar, dat we het kwaliteitsniveau van CC als bijzonder ervaren. Het zou overal zo moeten zijn! Zou de wereld een stuk fraaier van worden! De geleverde service door CC valt éxtra op, doordat anderen het juist niet doen. Is natuurlijk een zeer sterk en unique selling point van CC, dat dan weer wel. Maar goed, ik bestel sowieso niet bij andere concurrerende webshops, CC it is. Heb ik tenminste nooit gedoe of een slecht gevoel als iets niet helemaal goed gaat. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en techniek kan kapot gaan: het gaat erom hoe je dat oplost. CC: keep up the good work!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Bestel wat betreft detail spullen (als ze het hebben) eigenlijk altijd bij CC omdat ze snel en foutloos zijn.

Bij andere winkels bestel je bv. 4 rupes pads mee en je ontvangt er maar 2, en die zijn dan ook nog eens vies omdat ze zonder plastic in de doos gegooid worden. :weary_face:

CC is duidelijk voor en door de detailer!:cool::heart:
 
  • Leuk
Reactions: Tim