• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas na het wassen

Waas over me auto hoe verkom ik dit


  • Totaal aantal stemmers
    1

Jessey

Detailing rookie
17 mei 2021
1
2
Hallo,
Als ik mijn auto gewassen heb dan zie je over me auto een soort waas [zie foto hoe kan ik dit voorkomen.
Ik gebruik als shampoo Q2M bathe+ en na het wassen Q2M wetcoat.

Groeten,
Jessey
 

Bijlagen

  • 4F469F0A-A3E9-484A-A9EF-21CC8E4FA681.png
    4F469F0A-A3E9-484A-A9EF-21CC8E4FA681.png
    643,9 KB · Weergaven: 198
Dit lijkt teveel product, deze vlekken ontstaan vaak door opdrogen op de lak of teveel product gebruikt of niet goed afgespoeld.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Inderdaad teveel product en/of niet snel genoeg afgespoeld. Altijd paneel voor paneel wassen, direct afspoelen en bij warm weer/behoorlijk windje anders shampoo gebruiken want het sop droogt dan te snel op.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik zou na de Q2M Bathe+ geen Q2M WetCoat meer gebruiken, beetje zonde vind ik. Zijn de strepen er al na het gebruik van Q2M Bathe+ ?
 
Ik zou ook of het een of het andere product gebruiken, daarnaast gebruik ik persoonlijk alleen bathe+ tijdens de herfst/winter periode.
 
DIt herken ik niet als ik alleen wetcoat heb gebruikt. Als shampoo zou ik dan toch de gewone Bathe gebruiken als je daarna toch Wetcoat wil aanbrengen. Met Bathe + is het heel belangrijk om paneel te wassen en gelijk af te spoelen dus niet eerst de rest van de auto te wassen. Bathe + zou ik persoonlijk als foam na een wasbeurt gebruiken voor bescherming i.p.v. als shampoo. Dan is het aan jou of je dat kiest of Wetcoat. Beide lijkt mij ook zonde.
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88
Welkom op het forum. :D

Het lijkt mij ook dat Bathe+ de boosdoener hier is. Dit soort fratsen kreeg ik ook toen ik een zwarte auto ging wassen met Bathe+. Ik begon met de motorkap en na een klein stuk gewassen te hebben, zag ik door het schuim/water heen al problemen ontstaan. (De reden dat ik Bathe+ alleen als foamshampoo gebruik)

Voorkomen; Niet meer wassen met Bathe+ of hopen dat de tips hierboven helpen. Wetcoat als onderhouds-product gebruiken.
Oplossing: Proberen of je met een scheut Dreft in je was-water de vlekken kan verwijderen. Herhaling zal waarschijnlijk nodig zijn. (Zeker omdat je er daarna ook nog Wetcoat overheen hebt gesprayed)

In mijn geval waren de vlekken vrij hardnekkig en heb ik met een beetje polijstmiddel op een handpad de kap gepolijst.
 
Ik zou eerder de wetcoat verdenken..
Ik was heel vaak met de bathe+, en heb dit probleem NOOIT.
Zelfs niet op een zwarte auto in de volle zon, alleen mag je de bathe+ nooit te lang laten zitten..
MAAR, ik heb wel eens net hetzelfde gehad met de wetcoat..
Dus ik zou zeggen de wetcoat en/of je laat de bathe+ echt véél te lang zitten.

Met de bathe+ doe ik meestal de auto in 2 stukken, dus 1 helft, afspuiten en de andere helft.


Succes!
 
Ik herken het probleem, op mijn zwarte Octavia had ik exact hetzelfde en kwam het volgens mij door de Wetcoat. Maar… ik heb ook een witte Twingo die op dezelfde manier gewassen, gedroogd en onderhouden wordt en daar gebeurde het niet.
Ik gebruikte geen Bathe+ en was zeer spaarzaam met de Wetcoat. Shampoo was Dodo BTBM in beide gevallen. ‘s Winters Collonite 845, ‘s zomers PB Natty’s.
Voor mij de oplossing: Nanolex Sisplash. Geen waas en veel meer glans dan de wetcoat.
Ik heb overigens beide auto’s wel eerst helemaal opnieuw gepolijst en gewaxt voordat ik overging op Sisplash, want die waas ging er niet meer af zonder dat soort maatregelen, ook niet na regelmatig wassen en geen wetcoat meer gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Brad