Hallo iedereen!
Ik heb al iets meer dan een jaar een DAP500 in mijn bezit en in combinatie met mijn huidige producten/pads heb ik al aardige resultaten behaald.
Maar toch denk ik dat het beter kan... Ik rijd met een volkswagen polo 6n2 bouwjaar 2000 en heb mij laten vertellen dat deze lakken vrij hard en moeilijk te bewerken zijn.
Als ik de wagen volledig onder handen heb genomen, zijn de swirls, eventuele lakdefecten en krasjes nergens meer te bespeuren.
De wagen glanst terug als nieuw en voelt aan als een babyvelletje wat volgens mij toch wel het resultaat is van goed werk.
Nu is het probleem zo dat als er een paar regenbuien langskomen, dat de krasjes ( die machinaal zéker weg te werken zijn ) terug tevoorschijn komen.
Ik weet ook, waar de lak weg is, blijft deze weg en valt er niets meer aan te doen. Ik kan ook het onderscheid maken of er al dan niet gebruik moet gemaakt worden van wetsanding en dit is bij mijn wagen zeker niet van toepassing.
Wat ik gebruik;
- Wassen en drogen zoals iedereen het hier doet
- Kleien met de meguiars quick clay kit
- Nogmaals wassen
- Meguiars Ultra cut compound op oranje monello pad stand 6
- Poorboys SSR 2.5 op witte monello pad stand 5
- Afbouwen met poorboys SSR 1 op witte monello pad stand 4
- Chemical guys creme glaze op gele monello pad stand 3
- Meguiars NXT tec wax op zwarte monello pad stand 2
- Finale laag NXT tex wax op zwarte monello pad stand 1
Zijn mijn producten te licht waardoor ik enkel maar mijn lakdefecten vervaag? Doe ik iets verkeerd? Als jullie het weten waar mijn fout ligt laat het dan maar horen!
Ik heb ook nog wat besteld waardoor ik misschien zelf al mijn probleem heb opgelost...
- Monello - Raffini Inizio Forza Compound
- Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
- C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Alvast bedankt!!
Ik heb al iets meer dan een jaar een DAP500 in mijn bezit en in combinatie met mijn huidige producten/pads heb ik al aardige resultaten behaald.
Maar toch denk ik dat het beter kan... Ik rijd met een volkswagen polo 6n2 bouwjaar 2000 en heb mij laten vertellen dat deze lakken vrij hard en moeilijk te bewerken zijn.
Als ik de wagen volledig onder handen heb genomen, zijn de swirls, eventuele lakdefecten en krasjes nergens meer te bespeuren.
De wagen glanst terug als nieuw en voelt aan als een babyvelletje wat volgens mij toch wel het resultaat is van goed werk.
Nu is het probleem zo dat als er een paar regenbuien langskomen, dat de krasjes ( die machinaal zéker weg te werken zijn ) terug tevoorschijn komen.
Ik weet ook, waar de lak weg is, blijft deze weg en valt er niets meer aan te doen. Ik kan ook het onderscheid maken of er al dan niet gebruik moet gemaakt worden van wetsanding en dit is bij mijn wagen zeker niet van toepassing.
Wat ik gebruik;
- Wassen en drogen zoals iedereen het hier doet
- Kleien met de meguiars quick clay kit
- Nogmaals wassen
- Meguiars Ultra cut compound op oranje monello pad stand 6
- Poorboys SSR 2.5 op witte monello pad stand 5
- Afbouwen met poorboys SSR 1 op witte monello pad stand 4
- Chemical guys creme glaze op gele monello pad stand 3
- Meguiars NXT tec wax op zwarte monello pad stand 2
- Finale laag NXT tex wax op zwarte monello pad stand 1
Zijn mijn producten te licht waardoor ik enkel maar mijn lakdefecten vervaag? Doe ik iets verkeerd? Als jullie het weten waar mijn fout ligt laat het dan maar horen!
Ik heb ook nog wat besteld waardoor ik misschien zelf al mijn probleem heb opgelost...
- Monello - Raffini Inizio Forza Compound
- Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
- C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
- Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Alvast bedankt!!