• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer cure na pure als auto buiten staat.

CJB

Detailing addict
19 jan 2014
33
65
Vanochtend heb ik mijn auto in de Geyon Pure gezet. Ik heb geen garage dus auto moet buiten uitharden.

Advies van carclean was om cure na 24 uur erop te doen. ik heb dan echter het volgende probleem.

Ondanks dat het niet waait en het lekker weer is, wordt de auto toch een beetje vies. Stuifmeel, insektenstrontjes etc. Daar ga ik echt niet meer aan lopen vegen. Dan zitten de eerste krassen er direct op.
Wassen mag eigenlijk pas na 2 weken dus zit een beetje in een spagaat.

Iemand tips?

Cure kan je na 1 uur al aanbrengen.
Staat ook gewoon in de handleiding:
Scherm­afbeelding 2025-08-24 om 16.18.28.webp

Tja...je brengt de Cure aan om eventueel te beschermen tegen weersinvloeden, regen ect. In de eerste uren, dagen is de coating nog gevoelig omdat deze nog niet optimaal is uitgehard.

Je kan nu ook optimaal gebruik maken van de zon. Dan red je het ook wel en dan na een dag of 10 lekker wassen en alsnog Cure aanbrengen.
Wist je dat je Cure kunt verdunnen 1:1

• Leuk
Reacties: Nico F.
Ergens in het advies is iets misgegaan, aangezien deze vraag in de afgelopen week al meerdere malen voorbij is gekomen en beantwoord.

Als je auto buiten moet “uitharden” dan is het advies om cure na een uur aan te brengen omdat de lak anders teveel vervuiling heeft opgepakt wanneer je de cure wil aanbrengen.

Als je de auto in een gecontroleerde omgeving (binnen) laat uitharden, dan is het advies om de cure na 24u aan te brengen zodat de Pure zo lang mogelijk kan uitharden voordat deze laag wordt afgesloten door de cure.

De tip die Gebas aanreikt is een hele goede : de Cure kan je 1:1 aanlengen met (gedemineraliseerd) water zodat je minder kans hebt op vette vlekken.
De cure licht op een doek nevelen en daarmee het paneel behandelen, deze met een andere schone doek weer afnemen.

• Leuk
Reacties: Nico F.
Hmmm, irritant zeg!

Heb er net ongeveer drie dagen zwoegen opzitten. :confused:
Die cure had makkelijk gekund.

Is idd wat misgegaan met het advies idd.