• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer een cleaner te gebruiken

buster

Detailing rookie
11 jan 2009
281
0
Ik vroeg mij af of een cleaner alleen te gebruiken is na het kleien of kan je het took gewoon na een wasbeurt gebruiken en dan alle stappen te doorlopen zonder te kleien. Ik kom op deze vraag omdat ik de paintcleaner vergeten ben bij mijn stappen plan bij de peugeot 307CC.

Zou je, omdat ik dit vergeten ben, een nog mooier resultaat krijgen?

Nu ik hem helemaal gedaan heb wat zijn dan de gebruikelijke stappen bij de aankomende wasbeurt?
 
als je auto pas geleden gekleid is dan zal het zeer waarschijnlijk niet nodig zijn om weer te kleien en kan je dus gelijk de paintcleaner gebruiken.
Het is niet verplicht om te kleien voor het cleanen, maar het wordt gewoon zeer aangeraden omdat de voorbereiding het belangrijkste is voor het eindresultaat! Ook is het nog eens mogelijk dat je krasjes maakt als je niet doet kleien en wel gaat cleanen/polijsten vanwege dat je dan de rotzooi, wat de klei normaal weghaald, gaat schuren over je lak.

als je auto nog mooier gaat glimmen van de cleaner hangt helemaal van de staat van je lak af.
 
Of je moet kleien kun je zelf testen. Pak een boterhamzakje, stop je hand erin en haal je hand nu voorzichtig over de lak. Voel je allemaal 'bobbeltjes' op de lak dan kun je het beste even kleien.
De paintcleaner kun je best de volgende keer gebruiken als je de auto hebt gewassen, wel zul je de stappen glaze en wax na de paintcleaner opnieuw moeten doen. Bij vrij nieuwe auto's denk ik niet dat je het verschil zal zien. Bij een auto die op leeftijd is is een paint cleaner onmisbaar!
 
Kleien heb ik twee weken terug gedaan.
Het complete 5 stappen plan dus behalve de cleaner.

Ik ga nu dus als ik hem was de volgende stappen dan doen: wassen, drogen, paintcleaner, pb blackhole en nxt wax2.0.
 
buster zei:
Kleien heb ik twee weken terug gedaan.
Het complete 5 stappen plan dus behalve de cleaner.

Ik ga nu dus als ik hem was de volgende stappen dan doen: wassen, drogen, paintcleaner, pb blackhole en nxt wax2.0.

Als je de paint cleaner per se nog wilt toepassen is dat inderdaad de juiste volgorde.