• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer is klei op?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Ik heb nu aantal stukjes klei liggen die al gebruikt zijn.

1 stukje is inmiddels donker grijs. Een andere licht grijs.
En nog een nieuw stukje en dat is helemaal wit.

Hoe weet ik nu wanneer een stukje klei echt op is en niet meer te gebruiken is?

De klei is overigens van Meg consumentenlijn.

Donker grijs is toch wel "op" in mijn ogen, je zou het nog voor de velgen kunnen gebruiken mocht je die hebben.

Daar is het al op gebruikt :-"

Maar het blijft zijn werk doen...

Kan je normaal wel je auto meerdere keren doen met 1 stukje? (1/3 van 50 gram dat het is geloof ik)

Oh, 1/3de van 50 gram, wel erg klein :s
Normaal moet je wel enkele auto's kunnen doen, maar ja, hangt echt van de vervuiling af op de auto's

Ik heb Quik Clay Detailing System
Er is mij altijd verteld dat je ongeveer 1/3 van de klei moet gebruiken en dat dat voldoende is.

Bied Smooth Surface Clay Kit echt meer waarde voor zijn geld?
Je heb eigenlijk wat meer klei en een doek extra.

Mijn advies: laat de Meguiar's setjes links liggen, ze hebben namelijk in hun wijsheid besloten om de prijs te verhogen en de hoeveelheid klei te verminderen :|~* Kijk anders eens naar de Mothers Clay Kit, 2 x 80 gram klei, een doek en spray voor een gunstige prijs, en is net zo goed als de Meg's klei. Of als je veel klei gebruikt, neem dan de Poorboy's Clay en Spray and wipe , de PB clay is 200 gram, daar kun je even mee vooruit, is steviger dan de Meg's clay.

Brokkelen, plakt aan je handen en er blijven restjes achter aan je handen. Ik doe al erg lang met de klei, maar dat waren stukken van 200 gram, dus 1/3 daarvan is groot en doe je wel even mee. Kleine stukjes raken eerder "vol"

Arjan Verkade zei:
Maar hoe merk je dan dat je klei niet meer te gebruiken is? ;)

Stel je hebt van die "vliegenpoepjes" (gele spetertjes) op de lak. Je hebt een nieuw stukje klei en na 2x er over heen te zijn gegaan met de klei is het weg. Je bent nu een aantal auto's verder met je geklei en je hebt weer allemaal van die "vliegenpoepjes" op de lak. Het kleien van de "vliegenpoepjes" gaat nu niet meer zo vlot er af als met het nieuwe stukje klei want na 20x met de klei er over heen te zijn gegaan is het pas weg. Dat is een teken dat je klei niet meer zo lekker alles opneemt.