• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Was/wax laag wil niet lukken.

Jarwik

Detailing rookie
31 mei 2011
4
0
Hallo,

Na me net even voorgesteld te hebben kom ik gelijk met een vraag,

Ik mag graag met mooi weer mijn auto wassen en poetsen.
Maar het wil bij deze auto maar niet lukken, een peugeot 206sw uit 2002 metallic lak grijs.
Als ik mijn vorige auto poetste had ik een prachtige glans en druppeleffect en de lak was superglad ( seat ibiza uni geel) Daarmee had ik echt eer van mijn werk. Als dan niet op een amateuristische manier,
wassen en poetsen met turtlewax of sonax.

Na het wassen en poetsen van mijn peugeot 206sw is de lak niet zo glad , glanzend en mooi als bij de seat en het druppeleffect is er na een week al af. De waxlaag pakt gewoon niet volgens mij.
Ik heb het geprobeert met Turtlewax , Sonax , Valma metallic wax. Maar niets wil echt lukken.

Nu ben ik rond aan het kijken naar het Mequiars programma.
hebben jullie nog tips wat ik het beste aan kan schaffen?

gr. Jarno

Hey Jarno,

Voorbereiding is key!
Wassen, kleien, daarna pas waxen..!
Zoek even het handmatige stappenplan op dit forum.op, gaat je een heel eind op weg helpen :-)^
qua wax: Poorboy's world Natty's is een goede wax voor een nette prijs!

Ik sluit mij aan de voorgangers... een goede voorbereiding is het halve werk (en goede producten ;) )

Kleien is hier het toverwoord.

Tip: doe je hand eens in een leeg boterhamzakje en ga dan vervolgens met je vingers over de lak, grote kans dat je allemaal vervuiling voelt zitten op de lak! :ja Dit krijg je niet weg met wassen. :no

idd ,dat stappenplan,,handmatig,, heb ik ook net in een pm gestuurd
dus nog eens:ALTIJD KLEIEN VOOR JE IETS SMEERT OP JE LAK:lol

DANNY

@soepergrover:
Dat ,,iets,, smeren op de lak (en dat kleien ervoor)bedoel ik wel als je de auto voor het eerst een ,,echte,, behandeling geeft natuurlijk!
Hierna is je lak wel in orde en kan je gewoon je wagen poetsen en afwerken met bvb een spraywax of andere ...als je dit niet hebt gedaan kan je doen wat je wil;het zal nooit goed worden!!

Danny

Dus een "echte'' behandeling is wassen, kleien , polish, wax?

is het stappenplan mequiars hiervoor goed? wassen , kleien , stap 1 ,2 ,3 ?

Gr Jarno

Ik neem aan dat je dan uiteindelijk het 5-stappenplan van Meg's bedoeld?
Denk dat je daarmee al een goede basis legt:-)^ er vanuit gaande dat je met de hand detailed.
Zelf c.a. een jaar geleden ook met dat stappenplan begonnen en alle stappen rustig en compleet uitgevoerd.
Als laatste de wax-laag, dan kan het bijna niet meer stuk!