• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbak keuken

Wasbakje

Detailing rookie
2 jul 2024
3
2
Hoi,
Ik heb een vraag die niets met een auto te maken heeft maar hier waarschijnlijk best wel waard zal zijn om te stellen

We hebben nu enige tijd een zwarte wasbak in de keuken, door en door zwart, maar wel kras gevoelig.
Droog maken na gebruik voorkomt vervelende vlekken, maar daar zit het nu juist.
Microvezel kan fijne krasjes veroorzaken.
Dus op zoek baar een 100 procent krasvrije doek.
Zitten te denken aan droogdoek en voor de auto, maar welke is dan goed cq de beste.
Rare vraag hé op een auto forum
 
Welkom op het forum.

Ik kan mij niet helemaal visualiseren wat jouw situatie is en of het aan de gebruikte doeken of materiaal ligt, maar ik zou denken aan MF-doeken met een gesloten lus en korte vezels. Deze worden vaker gebruikt bij gevoelige lakken en dergelijke. Bekijk bijv. eens...
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q2m-baldwipe-evo-40x40cm.html
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q2m-baldwipe-evo-40x40cm.html
https://www.carclean.com/nl/monello-senza-bordi-edgeless-towel-45x45cm.html

Wat wel opvalt is; Als een MF-doek al krassen veroorzaakt, dan hoef je dus ook geen bestek of andere scherpere dingen in de wasbak te gebruiken, want dat krast dan helemaal als een malle?
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Cordoba
Een wasbak is een gebruiksvoorwerp, die schoon willen maken met een 100% krasvrije doek is toch wat te gek?

Ieder z'n ding natuurlijk, maar je kunt de wasbak dan toch niet gebruiken op een redelijke manier?
 
Is waarschijnlijk een matzwarte wasbak, ga je niks aan doen helaas.
Ik zie regelmatig ook ander sanitair in die kleur. Zien er leuk uit in de showroom, en op fotos op instagram, maar na 1 maand ziet het er echt niet meer uit vol krassen, watervlekken en andere ellende. Dikke no go dus. Hooguit dat je alles droogt met een fohn of iets…
 
Is waarschijnlijk een matzwarte wasbak, ga je niks aan doen helaas.
Ik zie regelmatig ook ander sanitair in die kleur. Zien er leuk uit in de showroom, en op fotos op instagram, maar na 1 maand ziet het er echt niet meer uit vol krassen, watervlekken en andere ellende. Dikke no go dus. Hooguit dat je alles droogt met een fohn of iets…
Wij hebben hier thuis een matzwarte wasbak van Franke, die bak is gemaakt van Fragranite en die geeft geen krimp. We zijn er niet zuinig op en er zit geen kras of vlek in. Dikke aanrader dus.

Deze om precies te zijn:
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Wij hebben hier thuis een matzwarte wasbak van Franke, die bak is gemaakt van Fragranite en die geeft geen krimp. We zijn er niet zuinig op en er zit geen kras of vlek in. Dikke aanrader dus.

Deze om precies te zijn:
Interessant, de meeste wasbakken zit er een soort laagje op die kan krassen, maar als al het materiaal zwart is van zichzelf zou het niet erg zijn.